Nu finns Blackberry Z10 hos 3

Nu finns Blackberry Z10 hos 3

Den optimala företagsmobilen Z10 levereras med 4,2 tums HD-skärm, dubbelkärnig processor och har 4G vilket gör den blixtsnabb. Från och med idag, torsdagen den 4 april, kan BlackBerry Z10 köpas hos 3.

Mobiltelefon levereras med 4,3 tums HD Reality Display och 1.5 GHz Dual Core-processor. Filma eller fotografera i full HD-kvalité med mobiltelefonens 8-megapixelkamera som har autofokus och LED-blixt. Mobilen har 4G och levereras med det nya operativsystemet Blackberry OS 10. Förbättringarna är bland annat att all kommunikation nås med en fingerdragning i Blackberry Hub och användaren kan byta mellan flera program snabbt och smidigt genom Blackberry Flow. BlackBerry Balance hjälper användaren att skilja privat information från arbetsrelaterad.

Med NFC-tekniken kan användaren dela med sig av kontaktinformation, mediafiler, länkar och dokument genom att hålla sin mobil nära en annan NFC-enhet. Mobiltelefonens taltid är upp till 10 timmar och standby-tiden är upp till 285 timmar. Blackberry Z10s inbyggda lagringsminne är på 16 GB med plats för ett externt minne på upp till 32 GB av typen microSD.

Från och med idag, torsdag den 4 april, kan Blackberry Z10 köpas hos alla 3s butiker, återförsäljare, kundservice och på tre.se. Kontantpriset för privatpersoner är 5 795 kronor inklusive moms. Vid köp av 3Pott 499 med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad. Företagspriset för mobilen är 4 636 kronor exklusive moms. Vid köp av 3Business Surf Max eller 3Business Max med 24 månaders bindningstid tillkommer mobilen utan extra kostnad.

Om du vill veta mer eller köpa Blackberry Z10 besök www.tre.se eller ring telesälj på 020- 33 33 33.

För pressfrågor var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3

E-post: malin.harman@tre.se

Om TreTre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.