Nu finns Doro PhoneEasy 622 hos 3

Nu finns Doro PhoneEasy 622 hos 3

Doro PhoneEasy 622 är en tangentbordsmobil med smarta funktioner för syn- och funktionsnedsatta användare. Den har en ny och förbättrad kamera jämfört med föregående modeller och möjlighet till att få väderprognoser direkt på skärmen finns.

Doro PhoneEasy 622 ligger bra i handen och har stora gummerade knappar. Det går att ställa in skärmens kontrast och mobiltelefonens volym så att den passar alla, även de med olika typer av syn- och hörselnedsättningar. Mobiltelefonen är kompatibel med hörapparat: M3/T4. Doro PhoneEasy 622 är försedd med ficklampa och larmfunktion om något skulle hända. Genom att trycka in larmknappen på telefonens baksida ljuder ett larm och mobiltelefonen ringer automatiskt upp en eller flera personer som är angivna som kontaktpersoner. Det finns även möjlighet att få väderprognoser direkt på skärmen. Doro PhoneEasy 622 finns i svart färg och vid köp av mobiltelefonen medföljer en dockstation för laddning.

Filma eller fotografera med mobiltelefonens 2-megapixelkamera och dela sedan videoklipp och bilder med vänner och familj via www.doroexperience.com. Med Doro Experience kan användaren hålla kontakten med familj och vänner med samma teknik som alla andra, fast mycket enklare. Om användaren behöver hjälp med mobiltelefonen kan en betrodd vän hjälpa till via Doro Experience från en dator eller surfplatta. Mobiltelefonens taltid är upp till 10 timmar och standby-tiden är upp till 380 timmar. Doro PhoneEasy 622 har ett inbyggt minne på 73 MB och plats för ett minneskort med upp till 32 GB av typen MicroSD.

Från och med idag, torsdag 4 juli, kan Doro PhoneEasy 622 köpas hos 3s butiker, återförsäljare, telesälj, kundservice och på tre.se. Kontantpriset för privatpersoner är 1 495 kronor inklusive moms. Vid köp av 3Surf Bas eller 3Pott 199 med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad. Företagspriset för mobilen är 1 195 kronor exklusive moms. Vid köp av 3Surf Plus eller 3Business XL med 18 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad.

Om du vill veta mer eller köpa Doro PhoneEasy 622 besök www.tre.se

För kundservice och sälj vänligen kontakta:

Kundservice:  0771-735 300

Telesälj: 020- 33 33 33

För pressfrågor var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3

E-post: malin.harman@tre.se

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se