Nu finns prisvärda Nokia Lumia 520 hos 3

Nu finns prisvärda Nokia Lumia 520 hos 3

Nokia Lumia 520 är en prisvärd windowsmobil med det senaste operativsystemet Windows Phone 8. Mobiltelefonen har bland annat en ny lås- och startskärm samt möjlighet till att synkronisera och göra backup till molnet.

Prisvärda och läckra Nokia Lumia 520 har en 4 tums IPS LCD-pekskärm och snapdragon S4 1Ghz dual-core-processor. Filma i HD-kvalité eller fotograferar med mobilens 5-megapixelkamera som har autofokus och tvåstegsavtryckare. Nokia Lumia 520 använder nya operativsystemet Windows Phone 8 som bland annat har ny lås- och startskärm, möjlighet att synkronisera och göra backup till molnet. Mobiltelefonen finns i svart färg och passar personer som vill ha en prisvärd windowsmobil.

Streama spellistor gratis med MixRadio eller navigera gratis med Here Maps som är en fullfjädrad navigeringslösning med 3D-kartor. Mobilens taltid är upp till 9.6 timmar och standby-tiden är upp till 360 timmar. Nokia Lumia 520 har en nedladdningshastighet på upp till 21.1 Mbit/s. Mobiltelefonens inbyggda minne är på 8 GB och plats för ett minneskort med upp till 64 GB av typen MicroSD.

Från och med i dag, torsdag 11 juli, kan Nokia Lumia 520 köpas hos 3s butiker, återförsäljare, telesälj, kundservice och på tre.se. Kontantpriset för privatpersoner är 1 495 kronor inklusive moms. Vid köp av 3Surf Bas eller 3Pott 149 med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad. Företagspriset för mobilen är 1 196 kronor exklusive moms. Vid köp av 3Business Start eller 3Business Surf Bas med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad.

Om du vill veta mer eller köpa Nokia Lumia 520 besök www.tre.se

För kundservice och sälj vänligen kontakta:

Kundservice:  0771-735 300

Telesälj: 020- 33 33 33

För pressfrågor var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se