Nytt koncept ska öka kännedomen för Tre Företag

Nytt koncept ska öka kännedomen för Tre Företag

Idag lanserar Tre Företag konceptet Tre Möter, ett contentformat som lyfter Tres företagskunder och deras vardag. Genom inspirerande filmer, micropodcasts och berättelser ska satsningen öka kännedomen för Tre Företag.

- De företagskunder som idag attraheras av Tre är innovativa entreprenörer. För att nå ut till dem behöver vi komplettera de traditionella kanalerna med intressant och modernt innehåll som engagerar. Med Tre Möter vill vi inspirera andra entreprenörer och företag på sin resa, säger Matylda Lovenvall, chef för produktutveckling och marknad på Tre Företag.

Först ut är frisörkedjan Creative Headz. Allt innehåll kommer att finnas på tre.se/foretag och spridas i egna kanaler.

Tre Möter har tagits fram tillsammans med OTW. Flera byråer var med i pitchen och OTW gick segrande tack vare ett nytt och modernt angreppssätt. Ursprungsidéerna har sedan utvecklats till ett koncept som förutom att öka kännedomen kring Tre Företag även skapar mervärde för företagare genom konkreta råd för hur man tar sitt företag dit man vill.

- OTW är en kreativ byrå som förstår vad vi vill åstadkomma och bygga vidare på. De är snabba, flexibla och professionella. Jag tror oerhört starkt på det här konceptet och vi har en spännande lista med företag som vi kommer att porträttera, säger Matylda Lovenvall.

Tre Företag har under 2018 omarbetat företagserbjudandet, förstärkt säljorganisationen och uppdaterat kunderbjudandet. Contentstrategin är en del av ett nytt kommunikationskoncept som ska stötta affärssatsningen för 2019.

Ta del av de första delarna av Tre Möter på tre.se/foretag/tre-moter.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre påwww.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.