Paketlösningar förtydligar 3s företagserbjudande

Mobiloperatören 3 förtydligar sitt företagserbjudande med tre skräddarsydda paket. Paketen är anpassade för affärsanvändare, proffsanvändare inom exempelvis detaljhandel och transport samt yrkesgrupper med stora multimediala behov. Våren och sommaren har inneburit det stora genombrottet för mobilt bredband, något som 3 var först med att lansera redan i höstas. 3Bredband med Turbo 3G blir också fortsättningsvis en hörnsten i satsningen mot affärsanvändarna, liksom abonnemang med fast pris och fri mail i mobilen. Kombinationen av mobilen och PCn som ett kraftfullt arbetsverktyg är något som 3 lyfter fram med det nya Affärspaketet. – Vi har gjort omfattande användarstudier under våren och utifrån dessa format lösningar som fokuserar på olika paketerbjudanden snarare än traditionella procentrabatter på samtalskostnader. Vi inkluderar istället ett antal tjänster i ett fördelaktigt fast paketpris vilket ger en bättre kostnadskontroll, säger Malin Johansson, Marknadschef Företag på 3. För proffsanvändare som hantverkare, byggarbetare, personal inom detaljhandel och inte minst transport är bättre nåbarhet via hållbara lösningar viktiga delar och bland annat lyfter 3 fram sin Push-to-Talk-lösning, 3Push-to-Talk. Tjänsten gör mobiltelefonen till en walkie-talkie med geografiskt obegränsad räckvidd och ingår i Proffspaketet. Lösningen blir ett kostnadseffektivt alternativ då man inte behöver betala för anslutning till sambandscentraler eller höga servicekostnader för dyra com-radioenheter. I ett tredje paket vänder sig 3 mot branscher och yrkesgrupper som är höganvändare av mobilen och har stort behov av multimedial kommunikation. Tjänsterna fyller främst de önskemål som yngre professionella användare har och branscher inom reklam och media med stort uppdateringsbehov. I Mediapaketet har 3 sneglat på konsumenterbjudandet då musikpaketet 3Musik och Windows Live Messenger ingår. Dessutom ingår fri mail i mobilen. De olika paketen: • Affärspaketet – Obegränsat användande av mail i mobilen, 3Bredband, telefonsamtal, SMS och MMS till samtliga nät samt 3Synk och 3News till fast månadspris. • Proffspaketet – Fria samtal inom 3 samt alla fasta nät, 3Push-to-Talk, backup och försäkring om telefonen försvinner via 3Synk och Trygghetspaketet. • Mediapaketet – Fria samtal inom 3 och till alla fasta nät, 100 SMS per månad, mail direkt i mobilen, Windows Live Messenger, tillgång till multimedieportalen Planet 3 med fri musik. Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se Malin Johansson, Marknadschef Företag 3 Mobil: (+46) 0735-337763 e-post: Malin.c.Johansson@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.