Premiär för K530i – med lägsta priset någonsin för en ny 3G-mobil från Sony Ericsson

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2007 10:03 CEST

Sony Ericsson har gjort en folk-mobil för 3G. K530 har all den kvalitet och de prestanda som man kan kräva av en riktig 3G-mobil, det är bara priset som är GSM.

Sony Ericsson K530i finns i svart och silver. Formen är en klassisk så kallad ”candy-bar” och trots det väldigt överkomliga priset har den hög finish- och kvalitetskänsla. Internminnet är på 16 MB och det finns plats för Memorystick upp till 2 GB. Mobilen har USB 2.0-kontakt och Bluetooth 2.0 med stöd för stereoljud.

Skärmen är 2 tum stor, upplösningen 220 x 176 pixlar och 262 000 färger. Kameran är 2 megapixlar. Batteritiden är 350 timmar stand by och 7 timmar taltid.

Ordinarie pris för en Sony Ericsson K530i blir synnerligen överkomliga 1 495. Med förhöjd månadsavgift blir priser 29 kronor i månaden i 24 månader och 49 i 18. Priset utan förhöjd månadsavgift är 895 kronor.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
Användarnamn: press
Lösenord: press

Peder Ramel, Skandinavienchef 3
Mobil: (+46) 0735-333 023
Epost: peder.ramel@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR
Mobil: (+46) 0735-337404
Epost: erik.hornfeldt@tre.se

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.