Surfa och mejla säkrare med 3Säker Surf och F-Secure

3 lanserar tillsammans med F-Secure 3Säker Surf för mobila bredbandskunder. Programmet bygger på världsledande säkerhetsteknik.

Nu kan 3-kunder surfa och mejla säkrare. 3 lanserar tillsammans med F-Secure 3Säker Surf för företagets mobila bredbandskunder. 3Säker Surf innehåller i grundversionen antivirus, brandvägg och antispionprogram från F-Secure. Den utökade versionen som heter 3Säker Surf Plus har dessutom föräldrakontroll, skydd mot skräppost och farliga webbsidor.

- Vi har sett en mycket stor efterfrågan på säkerhetstjänster från våra kunder och genom vårt samarbete med F-Secure kan vi erbjuda våra kunder en komplett säkerhetslösning med förstklassigt surfskydd, säger Peder Ramel, VD för 3.

3Säker Surf bygger på F-Secures världsledande säkerhetsteknik och utnyttjar bland annat molnteknik för uppdateringar och för att säkra datorer mot till exempel webbplatser med skadlig kod. 85 procent av alla säkerhetshot mot datorer kommer idag från webben. Till skillnad mot fast bredband sitter användare av mobilt bredband inte bakom en brandvägg utan bör komplettera med en lösning som 3Säker Surf.

- Vi ser det som mycket positivt att 3 tar säkerheten för sina kunder på allvar och att de nu kommer att sälja 3Säker Surf både online och i alla företagets butiker. Genom att vår säkerhetslösning erbjuds direkt via 3 är det enklare för kunderna att surfa säkert, säger David Treiberg, VD för F-Secure Sverige.

Produkten kan köpas på 3s webbplats och i samtliga 3Butiker i Sverige. 3Säker Surf kostar 39 kronor i månaden och 3Säker Surf Plus kostar 49 kronor i månaden. Skyddet gäller för upp till tre datorer.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3

Mobil: +46(0)735-33 72 26

E-post: malin.harman@tre.se

3 är den världsledande mobiloperatören på 3G och mobilt bredband med mer än 25 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Investor AB (40 %) och Hutchison Whampoa Ltd (60 %). 3 Skandinavien har också en licens att driva 3G-nät i Norge.

Om F-Secure – Protecting the irreplaceable                                                                   Medan du koncentrerar dig på vad som är viktigt för dig, ser vi till att du är skyddad och säker på internet oavsett om du använder en dator eller en smartphone.  Vi har lösningar för säkerhetskopiering och ser till att du kan dela med dig av dina viktiga filer. Våra tjänster är tillgängliga via över 200 operatörer världen över och används i miljoner hem och företag. F-Secure grundades 1988 och finns listat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.se