Susanne de Boer ny försäljningsdirektör på 3

Susanne de Boer ny försäljningsdirektör på 3

Susanne de Boer har utsetts till ny försäljningsdirektör på mobiloperatören 3. Hon kommer närmast från en tjänst som kundservicedirektör inom bolaget och kommer även fortsättningsvis att ingå i ledningsgruppen och rapportera till 3s vd Nicholas Högberg.

Susanne har varit kundservicedirektör på 3 sedan 2013. Hon har tidigare haft chefsroller inom både försäljning och kundservice på företag som Tele2, Pro Sales och Dell. Susanne har även jobbat med utveckling av försäljningsorganisationer på europanivå inom Vattenfall och Husqvarna och har en pol.mag. från Lunds universitet.

– Under sin tid på 3 har Susanne visat väldigt goda ledaregenskaper och god förståelse för bolagets affär. Hon tillför även gedigen kunskap och erfarenhet inom telekom samt B2B-försäljning, vilket kommer att bli extremt värdefullt för vår säljorganisation. Jag är helt övertygad om att Susannes driv och kompetens kommer att lyfta 3s försäljningsarbete på samtliga plan, säger Nicholas Högberg, vd på 3 Sverige.

Under sin tid på 3 har Susanne lyckats höja kundnöjdheten, etablerat en väl fungerande säljorganisation inom kundservice, samt blivit en mycket uppskattad och respekterad ledare.

– Jag ser verkligen fram emot att få leda och utveckla 3s säljorganisation och det känns väldigt motiverande att fortsätta att bidra till vår tillväxt, men nu inom en annan del av bolaget, säger Susanne de Boer, försäljningsdirektör på 3 Sverige.

Susanne de Boer tillträder som försäljningsdirektör den 16 mars och rekryteringsprocessen för att tillsätta en ny kundservicedirektör har inletts. Hon efterträder Johannes Boson som lämnade 3 tidigare i år.

För mer information, eller kontakt med Susanne de Boer, vänligen kontakta:

Kamran Alemdar, pr- och informationschef, 3 Sverige
kamran.almdar@tre.se

Eller besök 3s nyhetsrum:

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 10 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se