Swedish Dance Chart blir mobil – topplistan över populäraste danslåtarna varje vecka hos 3.

I ett unikt samarbete med Deejay Promotion kommer 3 för första gången publicera Swedish Dance Chart i mobilen. Swedish Dance Chart är Sveriges största lista över dom mest spelade danslåtarna på klubbar runt om i Sverige.  För oss på Dee Jay Promotions känns det jättekul att arbeta med 3, både därför att dom liksom vi försöker leverera den bästa underhållning och därför att vi tror att det finns ett stort intresse för den nya tekniken och den här typen av tjänster bland dem som är intresserade av klubbmusik. Vi ser detta som ett utmärkt sätt att sprida klubbmusiken ytterligare även utanför dansgolven och öka intresset för den musik som vi brinner för, säger Anette de Souza på Deejay Promotions. Låtarna på listan kommer att finnas tillgänglig att ladda ner direkt till telefonen, till 3s musiksida på webben (musik.tre.se) och som spellista att lyssna på i 3mobilen.  Swedish Dance Chart är en lista som har hög trovärdighet och att ge våra kunder möjlighet att ladda ner eller lyssna på Sveriges mest populära danslåtar i mobilen känns otroligt kul, säger Ander Svensson, musikchef på Tre. Swedish Dance Chart sammanställs av 150 proffesionella dj´s runt om i landet anslutna till Deejay Promotions. Listan publiceras varje måndag och har premiär måndagen den 26/2 3 är det ledande försäljaren av digital nedladdad musik med 55 % av den svenska marknaden. 3 Skandinavien har idag över 110 000 prenumererande musikkunder och under 2006 laddades det ner över 3,4 miljoner låtar och videor från 3s mobilportal och musikbutik på nätet www.tre.se. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press För mer information kontakta: Erik Hörnfeldt, Information & PR 3, Mobil: +46 (0)735-33 74 04, e-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med drygt 14 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.