Tre är branschens mest eftertraktade arbetsgivare

Tre är branschens mest eftertraktade arbetsgivare

Tre placerar sig bäst inom operatörsbranschen i Universums årliga karriärundersökning KarriärBarometern. Det blev klart igår kväll i samband med att KarriärBarometern presenterades på Talent Excellence Award på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Varje år rankar landets young professionals Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i en heltäckande undersökning om karriär, arbetsliv och framtid och 35 189 personer från hela Sverige deltog i årets upplaga. Tre placerar sig bäst inom branschen Nätverksoperatör när young professionals med en data- eller IT-utbildning rankar sina ideala arbetsgivare.

– Den här utmärkelsen visar att det lönar sig att arbeta med kulturfrågor. Om man trivs på jobbet så presterar man bättre samtidigt som det sprider sig utanför företaget. Jag är övertygad om att det ger oss ett försprång i kampen om de bästa talangerna på arbetsmarknaden, säger Mattias Segelmark, Personaldirektör på Tre.

Tidigare i år utsågs Tre till Europas femte bästa arbetsplats och Sveriges andra bästa arbetsplats bland stora företag av Great Place to Work.

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 11 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade CK Hutchison (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se