Tre tog återigen silver när Sveriges bästa arbetsplats korades

Tre tog återigen silver när Sveriges bästa arbetsplats korades

På onsdagskvällen annonserade Great Place to Work den årliga listan över Sveriges bästa arbetsplatser och mobiloperatören Tre placerade sig på andra plats i kategorin ”stora organisationer”. Kategorin innefattar företag med 250 eller fler medarbetare och placeringen innebär att Tre tog silver för andra året i rad. Förstaplatsen knep Hilti.

– Det är vår kultur som gör att det går bra för Tre - medarbetartrivsel och resultat går hand i hand. Att ha motiverade medarbetare är en del av vår affärsstrategi och att återigen få den här utmärkelsen visar att vårt aktiva kulturarbete tas emot väl av medarbetarna. Jag är otroligt stolt att vi år efter år lyckas bibehålla en så pass hög trivsel på bolaget, säger Nicholas Högberg, vd 3 Sverige.

Utmärkelsen Great Place to Work delas årligen ut och bygger på en medarbetarundersökning där de anställda får berätta hur de upplever sin arbetsgivare. Kriterier som trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap bedöms. Även företagens kulturprofil bedöms och ligger till grund för slutbetyget.

– Tre landar nu bland Sveriges Bästa Arbetsplatser för femte gången, och visar att arbetsplatskultur är en prioriterad fråga för företagets framgång. Engagemanget bland medarbetarna är stort och möjligheterna att utvecklas internt är många. Medarbetarna tycker verkligen att de kan växa båda yrkesmässigt och personligt, säger Maria Grudén, VD för Great Place to Work Sverige.

För mer information samt kontakt med Nicholas Högberg, vänligen kontakta:

Kamran Alemdar, pr- och informationschef 3 Sverige
kamran.alemdar@tre.se

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 11 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade CK Hutchison (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se