Tunnaste 3G-mobilen – säljpremiär för Samsung Z150 exklusivt hos 3!

Samsungs Z150 är världens tunnaste 3G-mobil. Nu börjar den säljas i Sverige och tills vidare finns den enbart hos 3. Samsung Z150 är en mobil för de som vill kunna njuta av alla fördelar med 3G utan att dra uppmärksamheten till sig. Diskret elegant och klassiskt snygg, lika rätt på jobbet som på uteserveringen i vårsolen. Z150 är en klassisk mobilmodell, en så kallad candybar. Tack vare denna design har Samsung kunnat packa den med godsaker som stor färgskärm, musikspelare och alla de finesser du förväntar dig av en fullblodig 3G-mobil och ändå är den mindre än en centimeter tjock och väger endast 73 gram. Behändig storlek betyder dock inte avkall på batteritiden där taltiden är 2,8 – 3,8 timmar beroende på nät och passningstid mellan 215 och 270 timmar. Ringer du videsamtal kan du prata 1,5 timmar. Och som vanligt är detta de tider som tillverkaren själv uppger. Z150 har trippelband, bluetooth, USB, synkar med Outlook, klarar MMS och email, Java och WAP 2.0, spelar mp3, AAC, AAC+ och RA och det interna minnet är på 50 MB. Hos 3 kostar Samsung 0 kronor tillsammans med 3Kombo Medi/Super, Maxi eller Mega. Den kostar 99 kronor i månaden med 3Bomben och 2 995 kronor utan abonnemang. Johan Othelius, Marknadschef 3 Mobil: +46 (0)735-333 222 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 12 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.