Turbo 3G toppar försäljningslistan hos 3!

Turbo3G och mobilt bredband går rätt upp i toppen på mobiloperatören 3s försäljningslista för februari. Dessutom är Nokia tillbaka och slåss med Sony Ericsson är de högsta placeringarna på listan. Dundersuccé för Turbo3G! Så kan man sammanfatta februari månads försäljningstopp från 3. Inte nog med att USB-modemet gick rätt in på listans förstaplats, datakortet för Turbo 3G gick också in bland de bästsäljande modellerna. Under USB-modemet gör dessutom Nokia en stark comeback i toppstriden. Det är 6288 i vitt respektive svart som säljer bra, uppföljaren till förra vårens bästsäljande modell 6280 New Yorker. Sony Ericsson fortsätter dock att ha ett stark grepp om marknaden med fem modeller bland de tio mest sålda. Nykomlingen, den supertunna musikmobilen W880, går in på listans femteplats trots at den bara funnits i butik under sista veckan i februari. 1. (ny). 3 USB Modem Turbo 3G 2. (6) Nokia 6288 Black 3. (ny). Sony Ericsson K610 Red 4. (ny), Nokia 6288 White 5. (ny) Sony Ericsson W880 Silver 6. (2), Sony Ericsson W850 Black 7. (4). Sony Ericsson Z610 Pink 8. (5). Sony Ericsson W850 White 9. (3), Sony Ericsson K800 Black 10. (ny). 3 DataCard Turbo 3G Den här topplistan visar försäljningen under den gångna månaden via 3s website, telesales, 60-talet egna 3butiker och närmare 1000 återförsäljare över hela landet. Siffran inom parentes är föregående månads placering. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press För mer information var vänlig kontakta: Johan Othelius, marknadsdirektör Mobil: +46 (0)735-333 222 E-post: johan.othelius@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med drygt 12 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.