Wolf Blass Yellow Label

Prova Systembolagets kommande lansering av Wolf Blass Yellow Label Sauvignon Blanc 2018

Den första december får Australienhyllan på Systembolaget tillökning av Wolf Blass Yellow Label Sauvignon Blanc, vilket är den enda druvrena australiensiska Sauvignon Blanc i sortimentet. Den 10e september kommer Chris Hatcher, chefsvinmakare på Wolf Blass, hålla i en provning i Stockholm där bland annat Systembolagets decemberlansering kommer att provas.

Wolf Blass Yellow Label är vinhusets hjärta och står för en produktion av klassiska, druvtypiska och druvrena, australiensiska viner i en lätttillgänglig stil. Vinhusets grundare, Wolfgang Blass, emigrerade till Australien på 1960-talet från Tyskland och på den tiden var alla etiketter vita med svart tryck. För att göra vinutbudet lättare att förstå och ta till sig för konsumenter började därför Wolf Blass med färgade etiketter, som till exempel Red, Yellow och Black label, som visade vinernas olika karaktär och stil.

”Det känns spännande att lansera det första druvrena Sauvignon Blanc vinet från Australien på Systembolaget och dessutom under ett av vinvärldens starkaste varumärken. Vinet är av hög kvaliet och kommer att bli mycket konkurrenskraftigt även mot etablerade Sauvignon Blanc-ursprung som Frankrike och Nya Zeeland.”

Oskar Lindell, Country Manager, Treasury Wine Estates

Från och med den 1a december kommer konsumenter att kunna hitta Wolf Blass Yellow Label Sauvignon Blanc 2018 på Systembolagets Australienhylla som också är sortimentets enda druvrena Sauvignon Blanc från Australien.

Ett friskt och fruktigt vin med hög syra

Wolf Blass Yellow Label Sauvignon Blanc 2018 är ett krispigt vin i tydlig druvkaraktär med toner av passionsfrukt, tropisk frukt och nyklippt gräs. Det är ett smakrikt och elegant vin med trevlig syra som ger en frisk avslutning.

Prova Wolf Blass Yellow Label Sauvignon Blanc 2018 tillsammans med chefsvinmakare Chris Hatcher

För medier ges möjligheten att tillsammans med Wolf Blass chefsvinmakare, Chris Hatcher den 10 september i Stockholm. Provningen kommer hållas i centrala Stockholm, kl 14.00-16.00 och allt från decembers lansering av Wolf Blass Yellow Label till Wolf Blass Black Label kommer att provas. För att reservera en plats samt motta detaljerad information, vänligen meddela ditt intresse till: Sophie.bugeja@tweglobal.com.

Intresserad av att veta mer om Wolf Blass? Kika då på den här filmen: