Wolf Blass Black Label 2013

Wolf Blass chefsvinmakare tar med ikoniska Black Label till provning i september

Australiensiska Wolf Blass är ett av världens mest respekterade vinhus med ett brett sortiment och många prestigefulla priser i portföljen. Wolf Blass Black Label är vinhusets flaggskeppsvin och under provningen som Chris Hatcher, chefsvinmakare på Wolf Blass, håller i Stockholm i september kommer två olika årgångar av Wolf Blass Black Label att provas.

När Wolf Blass skapar sitt viktigaste vin, Black Label, ligger fokus på att skapa den bästa druvblandningen oavsett druvsorter och region. Druvsammansättning och regionsursprung skiljer sig därför mellan årgångarna. De druvor som ofta ingår är främst Cabernet Sauvignon, följt av Shiraz och Malbec vars ursprung varierar från Langhorne Creek, McLaren Vale och Barossa Valley. Den 10 september kommer chefsvinmakare Chris Hatcher till Stockholm och håller en provning där bland annat Wolf Blass Black label 2003 och 2013 kommer att provas.

Från och med den 3e november kommer konsumenter även kunna beställa hem exemplar av Wolf Blass Black Label Cabernet Shiraz Malbec 2013 via Winefinder, Nordens ledande nätbutik för kvalitetsviner.

Ett elegant och kraftfullt vin som åldras väl

Wolf Blass Black Label är ett elegant och kraftfullt vin med inslag av svarta vinbär, blåbär och plommon. Vinet karaktäriseras av mjuka och integrerade tanniner med lager av ceder, ek och rostat kaffe. Doften är fruktig med en touch av salvia och tobak. Det är ett vin som med fördel kan lagras för att avnjutas under livets extraordinära stunder.

Prova Black Label tillsammans med chefsvinmakare Chris Hatcher

För medier ges möjligheten att tillsammans med Wolf Blass chefsvinmakare, Chris Hatcher den 10 september i Stockholm, prova Wolf Blass Black Label samt andra viner från Wolf Blass breda portfölj. Provningen kommer hållas i centrala Stockholm, kl 14.00-16.00. För att reservera en plats samt motta detaljerad information, vänligen meddela ditt intresse till: Sophie.bugeja@tweglobal.com.