Barnens Hörna en av attraktionerna på årets Chokladfestival

Odense som är känt för högkvalitativ marsipan, mandelmassa och choklad bjuder in barnen att forma sina egna alster på årets Chokladfestival. Figurerna kan tas med hem, om de inte hamnar i magen direkt förstås!

- Förhoppningen är att vi genom barnhörnan kommer få fler sockerbagare till vår yrkeskår i framtiden, säger Tony Olsson, en av festivalens två generaler.

Chokladfestivalen 2010 anordnas av Nordiska museet i samarbete med festivalgeneralerna Tony Olsson och Magnus Johansson. De båda konditorerna vill dela med sig av glädjen och kärleken till arbetet med choklad. Tony Olsson är förutom stor chokladentusiast också Konditor/Bagarmästare på KåKå AB som marknadsför produkter från Odense.

För varje år slår festivalen nya besöksrekord. För sjätte året har barnen en helt egen och mycket uppskattad kreativ hörna. Föräldrarna kan i lugn och ro strosa runt bland utställarna.

- Barnen får jobba med Odense marcipan som står för samma höga kvalitet som hela Chokladfestivalen, säger Tony Olsson.

Chokladfestivalens öppettider 2010

Fredag 15/10 kl. 10-20

Lördag 16/10 kl. 10-19

Söndag 17/10 kl. 10-18

För ytterligare information, besök hemsidan www.odensemarcipan.se,

eller kontakta Eva Malmgren, KåKå tel 040 – 641 95 25

e-post: eva.malmgren@kaka.se

• Mat, dryck

• odense

Företaget som marknadsför produkter från Odense är KåKå AB med huvudkontor i Skåne.