Extra vit marsipan från Odense för infärgning i valfri färg!

Odense marsipan har många olika färger i sitt utbud av kvalitativa marsipanprodukter. Men ibland vill den kreative hemmabagaren utveckla egna färgkombinationer. Nu är det möjligt genom Odenses nya produkt Extra vit marsipan (Ekstra Hvid Marcipan). Lätt att färga in med hushålls- eller gelfärger, med bättre resultat än vid användning av ofärgad marsipan. Det går också att använda den extra vita marsipanen som den är och t ex kavla ut ett tårtlock som kan bli dubbelt så stort som färdiga tårtlock.

Passar perfekt till modellering av figurer och dekorationer till tårtor och andra bakverk. Tack vare en mycket fin struktur på marsipanen får man en smidigare yta på allt från rosor till tomtar. Kan även med fördel kavlas ut till ett tårtlock i valfri form. Gärna i kombination med Odense pastellfärgade pärlor och smakfulla chokladkola kulor, skovbaers crisp, lakrids crisp, ätbara guld, silver, brons och rosa pulver eller andra dekorationsprodukter.

BÄST I TEST! Tidningen Allt om mat gjorde en marsipantest i nummer 4/2018, där ”Odense Ekstra Hvid Marcipan” tveklöst tog hem förstaplatsen med motiveringen: Den har en fin och färsk mandelsmak samtidigt som den är lätt att forma och kavla. När vi färgar med några droppar karamellfärg suger den åt sig utan att bli smetig.

Finns i butik nu och pris ca 38: -

Fakta: 400 g Finriven mandelmassa med 25% mandel och söt, välbalanserad mandelsmak. Fri från:

• Konserveringsmedel
  • Färgämnen
  • Smakaromer
  • Gluten (glukossirap från vete)
  • Gelatin
  • Animaliskt fett
  • Palmolja.

Presskontakt: Eva Malmgren, Marketing manager Odense Sverige, eva.malmgren@tredo.se, mobil 0706 – 481160. Facebook: https://www.facebook.com/odensemarcipan.sverige/?ref=br_rs

För digitala bilder och produktprover till media kontakta gärna ewa@wigenheim.se 070-523 89 33

• Gastronomi