Rapport från Trend Micro visar att Office 365 behöver ett extra lager av e-postskydd

Nyhet -

Trend Micro meddelar idag att företagets molnskyddslösning, Cloud App Security, blockerade nästan nio miljoner högriskhot via e-post under 2018. Denna hotbild påvisar behovet av att investera i ett skydd i flera lager för att bättre skydda onlineplattformer för e-post som exempelvis Office 365.

Trend Micros rapport Cloud App Security visar hur den ökande mängden av säkerhetshot via e-post utsätter företag för en betydligt högre risk för bedrägerier, spioneri och informationsstöld. Då e-post fortfarande är det vanligaste verktyget för kommunikation och samarbete världen över, är det också praktiskt för cyberkriminella att utnyttja denna integrerade och pålitliga plattform för attacker.

– Företag måste ta ett större delat ansvar för att säkerställa säkerheten i molnet, säger Ola Wittenby, VD för Trend Micro Sverige. Tänk på tredjepartsskydd av din e-post som däcken på en bil du vill kunna köra snabbt – som ett livsviktigt tillägg.

För mer information om rapporten och säkerhetshoten mot molnbaserade plattformar, läs pressmeddelandet på engelska i bifogad PDF, samt rapporten som finns här