Horween Docksides

Ikonen. Stilbildande handgjorda båtskon i vegetabiliskt färgad premium Horweenläder, infärgad av världsberömda Horween Leather Company i Chicago. Docksides har tvåradig 360° rålädersnörning, bearbetat ovanläder ger en mjukt ingången känsla. Bakkappan är förstärkt, skon är trekvarts läderfodrad. Yttersulan är klassiska Littleway stickade Sebago Docksides helgjutna halkfria gummisula som inte lämnar märken. Färgerna Red, Ink och Bright Orange finns i storlekarna 7-12, Emerald Green i storlekarna 6,5-15. Ca pris 1799:-

Den flerfärgade modellen i Horweenläder heter Spinnaker och finns i färgerna Orange/Ink och Yellow/Red. Även dessa kostar ca 1799:-

Se hela Docksideskollektionen på sebago.se

• 2013
  • båtskor
  • docksides
  • horween

Trendmark AB marknadsför och representerar noga utvalda och världsledande varumärken inom kläder och skor. Trendmark har idag drygt 30 anställda, huvudkontor och lager i Billdal söder om Göteborg, samt försäljningskontor i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn.