Musto sponsrar Fredrik Spetz

Musto har inlett ett samarbete med lovande ryttaren Fredrik Spetz.

Fredrik driver Stall Spetz på sina föräldrars hästgård i Norsholm. Fredriks ambition är under 2011 att göra bra resultat på den internationella banan. Vid sidan av tävlandet bedriver Fredrik även utbildning av häst och ryttare samt försäljning av hopphästar. I stallet finns idag 10 hästar i träning. De bästa hästarna i stallet för närvarande är Jericho, Verzache och Corazinne. Alla tre har debuterat i 1.50 klasser med goda resultat.

På meritlistan som junior- och ungdomsryttare finns ett par SM-medaljer, NM-medaljer, juniorchampion och deltagande i junior EM.

Vidare har Fredrik samlat erfarenhet genom att rida och tävla med tyska toppryttaren Marcus Ehnings hästar under två lärorika år, och ett halvår hos danske Tomas Velin, där Fredrik tävlade hans yngre hästar.

Hösten 2007 flyttade Fredrik tillbaka till Sverige och började arbeta för Maria Gretzer i Tygelsjö, med uppdrag att rida hennes yngre hästar. Sedan 2009 driver Fredrik verksamheten i egen regi på Stall Spetz.

-Vi på Trendmark som är svensk distributör av Musto, ser fram emot ett spännande samarbete. Fredrik har en stor potential att utvecklas till internationell ryttare av toppklass. Samtidigt som han är en god ambassadör för Musto, säger Tomas Frydebo på Trendmark.

• sponsring
  • norsholm
  • fredrik spetz
  • ridsport
  • musto
  • ryttare

Trendmark AB marknadsför och representerar noga utvalda och världsledande varumärken inom fotbeklädnad och konfektion för aktivt bruk. Trendmark har idag ca 30 anställda, huvudkontor och lager i Billdal söder om Göteborg, samt försäljningskontor i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn.