Tretorn rekryterar ny produktchef

PETER LINDBLOM STÄRKER TRETORNS ERBJUDNADE SOM NY PRODUKTCHEF

Tretorn genomför nu en strategisk satsning och förstärker produktavdelningen med Peter Lindblom som ny produktchef. Peter kommer närmast från Fjällräven som ansvarig för Brand and Design Development samt R&D. På Tretorn Sweden AB tar Peter plats i ledningsgruppen med ansvar som Head Of Product samt R&D.

”Jag brinner för svenska varumärken med genuint arv och historia inom sport- outdoor och hållbarhet. Så när Tretorn kom på tal blev jag väldigt glad, tänk att bli en del av en 125-årig svensk designhistoria och få möjlighet att göra avtryck för nästa 125 år som kommer.” Säger Peter Lindblom, Head Of Product på Tretorn Sweden

Tretorn har under det senaste året genomfört ett strategiarbete som börjar visa resultat. Att rekrytera ny produktchef är en av nyckelfaktorerna för att realisera Vision 2021. En vision som främst syftar till att förvalta och utveckla Tretorns arv genom att växa på regniga marknader, men med ett ännu starkare produktutbud, marknadsstöd och säljstyrka.

”Tretorn växer så det knakar genom att vi satsar extra mycket på det vi kan bäst, nämligen stövlar och regnplagg till en medveten konsument som lever att låg-puls-outdoor-liv, om det så må vara i staden eller i naturen, men alltid med stil. Därför var det extra viktigt att hitta Peter som med sin gedigna erfarenhet kan fortsätta att förvalta och utveckla Tretorns produktarv av kvalitet, funktion och stil” säger Joakim Appelqvist VD Tretorn Sweden

Peter har en lång och gedigen bakgrund att utveckla och driva Svenska varumärken inom segmenten sport- och Outdoor lifestyle vilket är Tretorns nyckelsegment.

Fenix Outdoor Group / Fjällräven

R&D Brand and Design – International and Asia Pacific

Peak Performance

Design Manager

H&M

Design and Conceptual Development

Björn Borg

Design Director

Blomrike Brand and Design Consultancy

Brand & Design Director

Peters inflytande kommer synas redan till kollektionen SS18 men lanseras fullt ut till säsongen FW18

Presskontakt Tretorn Sweden:

Fredrik.ekstrom@tretornsweden.com

• Mode

• peter lindblom
  • rekryteringar

Tretorn is a true Swedish heritage brand, born out of Scandinavian weather. Established 1891 by Johan Dunker in Helsingborg. Based on a Nordic way of living and shaped by Scandinavian conditions, we’ll continue to celebrate the merging of the diverse worlds that make our brand and our collection uniquely Tretorn: function and style, timeless and contemporary, nature and city, and sports with intellectual curiosity. This diversity defines who we are.

Follow us:
Twitter: https://twitter.com/tretorn
Pinterest: http://pinterest.com/tretorn
Instagram: https://www.instagram.com/tretorn/

WWW.TRETORN.COM

Fredrik Ekström

Presskontakt Marketing and Communications manager Europe Kommunikationschef Tretorn Europa 0046727294632