Tretorn Tennis växer i Skandinavien

TRETORN TENNIS VÄXER I SKANDINAVIEN

SATSAR PÅ EGEN DISTRIBUTION OCH PARTNERSKAP MED ADIDAS TENNIS

1 januari 2017 lanserar Tretorn Sweden AB sin nya tennis-satsning. Den bygger på egen distribution, en förstärkt säljorganisation samt en utökad produktportfölj genom partnerskap med Adidas tennis. Målsättningen är att bli Skandinaviens ledande distributör inom tennis och padel.

Under 2016 har Tretorn Sweden AB genomfört ett strategiarbete för den skandinaviska marknaden, där man ser stor tillväxtpotential genom att bl.a. öka närvaro och servicegrad. Första steget i förverkligandet av visionen att bli Skandinaviens ledande distributör inom tennis och padel var att utveckla en ny sälj- och marknadsorganisation för Tretorn Tennis, flytta hem distributionen av tennisbollar från externa partners, samt etablera partnerskap som officiell distributör av Adidas tennis och padel för Skandinavien.

Den nya organisationen som ska få Tretorn Tennis att växa i Skandinavien består av Jon Wallmark sälj- och produktansvarig, Daniel Ericsson som KAM Skandinavien, Johan Strandeus nyanställd säljansvarig för Sverige som tidigare jobbat med Prince och Nike Tennis, Christian Brandt nyanställd merchandiser och inköpare som tidigare jobbat med PUMA och COBRA, samt Fredrik Ekström som ansvarig för PR och kommunikation.

”Det ska bli otroligt roligt att ta hand om Tretorn tennis i Sverige och samtidigt vara del av den nya organisationen med Adidas som partner. Två gedigna tennismärken som kompletterar varandra till en stark produktportfölj” Säger Johan Strandeus ny säljansvarig Tretorn Tennis

Den nya organisationen inom Tretorn tennis utgår från huvudkontoret i Helsingborg och kommer även att innefatta funktioner inom lager, kundservice och support.

Tretorn har varit synonymt med svensk tennis i över 100 år. 1902 producerades den första tennisbollen och sedan dess har Tretorn utvecklat tennisbollar med innovation och kvalitet som ledord. Idag har Tretorn en global närvaro i över 50 länder och en marknadsledande position i Europa med marknadens bredaste utbud inom tennisbollar. Sedan 2014 är man exklusiv leverantör till Svenska Tennisförbundet där alla sanktionerade tävlingar spelas med bollar från Tretorn. Tretorn är även officiell boll i ATP- och WTA- tävlingarna i Båstad, Skistar Swedish Open och Ericsson Open.

KONTAKTINFORMATION

VD:

Joakim Appelqvist

joakim.appelqvist@tretornsweden.com

Marknadschef:

Fredrik Ekström

fredrik.ekstrom@tretornsweden.com

• Mode

• fredrik ekström
  • tennis
  • adidas
  • tretorn

Tretorn is a true Swedish heritage brand, born out of Scandinavian weather. Established 1891 by Johan Dunker in Helsingborg. Based on a Nordic way of living and shaped by Scandinavian conditions, we’ll continue to celebrate the merging of the diverse worlds that make our brand and our collection uniquely Tretorn: function and style, timeless and contemporary, nature and city, and sports with intellectual curiosity. This diversity defines who we are.

Follow us:
Twitter: https://twitter.com/tretorn
Pinterest: http://pinterest.com/tretorn
Instagram: https://www.instagram.com/tretorn/

WWW.TRETORN.COM

Fredrik Ekström

Presskontakt Marketing and Communications manager Europe Kommunikationschef Tretorn Europa 0046727294632