tretton37 tar plats i Borlänge med en kväll av kunskapsdelning

Tisdagen den 18 oktober kommer systemutvecklare och teknikintresserade samlas på Café Peace and Love när tretton37 bjuder på en kväll av kunskapsdelning. Temat för kvällen är hur vi förstärker vår verklighet med AR-headsetet Microsoft Hololens. – Vi vill gärna dela med oss av kunskap kring teknik och programmering, säger Christoffer Vestin, systemutvecklare och eldsjäl på tretton37.

Say Holo to my little friend - Ta din app in i den verkliga världen

– Microsoft HoloLens mixar på ett unikt vis vår verklighet med den digitala. Under kvällen kommer vi att titta på hårdvaran, möjligheter med HoloLens och hur den skiljer sig från konkurrenter och andra tekniker såsom Virtual Reality och Augmented Reality. Avslutningsvis skapar vi vårt första hologram och det kommer finnas möjlighet att testa HoloLens fortsätter Christoffer.

Presentatörer Jessica & Jimmy Engström
Kvällens presentatörer, Jessica och Jimmy är passionerat intresserade av teknik i stort, Microsoft, superhjältar och gadgets. De startade en kodintensiv användargrupp "Coding After Work" där de anordnar kodkvällar och hackaton på sin fritid. Både Jimmy och Jessica har fått äran att bli medlemmar i MEET (Microsoft Extended Expert Team och de är båda Microsoft MVP i ämnet ”Windows Development”.

HoloLens föreläsning

Tid och plats: Tisdagen den 18 oktober 18:30, Café Peace and Love, Borlänge

Biljetter: https://www.eventbrite.com/e/say-holo-to-my-little-friend-tickets-28391387404

Om tretton37: tretton37 erbjuder expertkompetens inom mjukvaruutveckling till kunder i Sverige och internationellt. Med ett starkt fokus på Lean och Agila tillvägagångssätt levereras innovativa lösningar med kvalitet i fokus.

För mer information, välkommen att kontakta: Christoffer Vestin christoffer.vestin@tretton37.com +46 723610441 eller pressansvarig Björn Handell bjorn.handell@tretton37.com +46 704387925