Inbjudan till workshop om cirkulära och konkurrenskraftiga affärsstrategier för Bergslagens verkstadsindustri

Denna workshop ger en introduktion i Cirkulär ekonomi inklusive praktisk vägledning som kan ge ökad vinst, sänkta kostnader, minskad risk och ökad attraktivitet.

• Vad är värdeskapande med Cirkulär ekonomi?
  • Hur maximeras företagets vinst utifrån kundernas förändrade köpmönster och krav?
  • Vad innebär Cirkulär ekonomi för verkstadsföretag?

Den ger också möjlighet att nätverka för att bygga cirkulära värdekedjor och lägga grund för fortsatt arbete och nya affärer.

Workshoppen vänder sig till SME:s i stål- och verkstadsindustrin, näringslivskontoren samt företagsstödjande organisationer.

Datum: 30 maj 2018

Tid: Kl. 09:00 – 15:00

Plats: Dalarna Science Park, Borlänge

Varmt välkommen!

• Dalarna

Triple Steelix är en regional innovations- och utvecklingssatsning med uppgift att stimulera stål- och verkstadsindustrins nytänkande och innovativitet i Bergslagen genom en effektiv samverkan mellan näringslivets stora och små företag, samhällets offentliga organisationer samt akademi och forskning. I stålindustrin pågår ett ständigt utvecklings- och förnyelsearbete som har gjort svenska stålprodukter världsledande i sina områden. Industrins företag har en avgörande betydelse för många av regionernas orter. För att bibehålla den så viktiga konkurrenskraften fokuserar Triple Steelix sitt arbete framför allt på tre centrala utvecklingsområden: 1) optimering av industrins hela värdekedja. 2) förbättringar och affärsutveckling i resurs- och energieffektivisering. 3) attraktivitet och kompetensutveckling inom regionerna. Triple Steelix finansieras och stöds idag av VINNOVA, Region Dalarna, Region Gävleborg, Länsstyrelsen i Västmanland, kommuner, företag och högskolorna i Bergslagen.