Trivectors hållbarhetsredovisning för 2013 är här

Nu är Trivectors hållbarhetsredovisning för 2013 klar. Det är fjärde året i rad som Trivector gör en hållbarhetsredovisning som följer det internationella ramverket för hållbarhetsredovisningar G3 som tagits fram av organisationen GRI, Global Reporting Initiative.
Hållbarhetsredovisningen berättar kort om Trivectors verksamhet, organisation, kunder, verksamhetssystem och personal. Ett längre kapitel behandlar Trivectors mycket aktiva miljöarbete.

Under 2013 lyckades vi minska våra koldioxidutsläpp något jämfört med 2012. Koldioxidutsläppen per årsarbetskraft har också minskat, medan koldioxidutsläppen per omsättning ökat.

Trivectors negativa klimatpåverkan sker främst genom våra tjänsteresor. Vi försöker resa så lite som möjligt och när vi reser, så föredrar vi tåg. Under 2013 reste vi betydligt mindre än 2012, men lyckades tyvärr inte riktigt nå upp till vårt mål om att 85 procent av resorna mellan kontoren ska ske med tåg.

Trivector har också en positiv miljöpåverkan. Genom de produkter och tjänster vi säljer, kan vi påverka den allmänna utvecklingen. Trivectors medarbetare håller ett stort antal föredrag per år som handlar om miljö och hållbar utveckling. Under 2013 höll vi 91 föredrag för totalt 4 300 personer på detta tema.