Trivector är med och startar Urban Innovation Lab

Allt fler människor bor i städer och Sverige urbaniseras snabbast i Europa. Detta innebär både stora utmaningar och stora möjligheter. Efterfrågan på nya lösningar när det gäller stadsutveckling är större än någonsin. Att utveckla, testa och demonstrera dessa är en angelägen uppgift.

En plattform för laborerande i staden

Därför startar nu Urban Innovation Lab, en plattform för laborerande i staden - i samarbete med region, stad, högskola, medborgare, näringsliv, ideell sektor etc.

Grundare är tre företag: Triple E, Maja Manner, med lång erfarenhet av samverkansprocesser för stadsutveckling, tidigare föreståndare för ISU, Institutet för stadsutveckling, Caselab, Anders Svensson, tidigare VD för White Arkitekter, och sedan några år konsult inom stadsutveckling, och Trivector, med bl a VD Christer Ljungberg och Björn Wendle, kontorschef i Lund, båda med fokus på stadsutveckling och hållbara transportsystem.

Gemensamt kontor i Malmö

Urban Innovation Lab har från och med 1 september sitt gemensamma kontor i Suellska villan, Barkgatan 15, 214 22 MALMÖ. Välkommen att träffa oss där.

- För oss inom Trivector innebär detta en ny spännande utmaning, säger VD Christer Ljungberg. Att få jobba i ett nätverk som detta, med mycket kompetenta och erfarna personer, sporrar oss och ger också våra kunder nya möjligheter inom stadsutvecklingsområdet. Dessutom får vi ett landfäste i Malmö.

Kontakt:

• Christer Ljungberg, 010-456 56 01