Laga mat med stjärnkock på husvisningen

Alla som gått på husvisning kan nog känna igen sig i att det är opersonliga tillställningar – trots att ett husköp är väldigt personligt. Det har Trivselhus tagit fasta på när de utvecklat konceptet c/o Trivselhus. Här är det upplevelsen av huset som står i centrum. Besökarna får möjlighet att laga mat i köket, mingla med sina vänner, eller kanske till och med köra en tvätt – istället för att gå från rum till rum i obekväma plasttossor.

– Det är ett stort beslut att bygga hus och att välja vilket företag man vill bygga det tillsammans med. Det här är vårt sätt att visa vår syn på kvalitet och fingertoppskänsla. Det ska kännas familjärt och varmt, säger Jessica Nilsson.

Många visningar i husen kommer att bli annorlunda med teman, gäster och intressanta samarbeten. Först ut i Malmö blir bagarmästaren Jan Hedh som ger besökarna möjlighet att grädda brödet själva. I Göteborg får besökarna lägga sista handen vid svamprisotton i köket med stjärnkocken Gustav Trägårdh. Framöver blir det andra samarbeten som förnyar visningarna.

- Alla har kanske inte Gustav Trägårdh i köket varje helg, men alla våra kunder kommer att leva i och använda sina kök. Nu ger vi dem en möjlighet att prova på huset i verkligheten, säger Trivselhus designchef Jessica Nilsson.

Visningshuset i Göteborg är en 1,5-plansvilla med sluttningsplan på en tomt med havsutsikt i Askim. Stilen är Vintage Living, klassiskt inspirerad för ett modernt boende.

– Det är vår tolkning av ett klassiskt hus som passar väldigt bra på västkusten. Det är kupor och blandad panel, en väldig omsorg i detaljerna, berättar Jessica Nilsson.

31 januari bjuder Gustav Trägårdh på en annorlunda visning.

Mer information om husen med planritningar och bilder hittar ni på: www.trivselhus.se/visningar/visningshus-goteborg

Huset i Höllviken har ett annat tilltal. Det är ett enplanshus i modern stil i kollektionen Scandinavian Blonde. De stora ljusinsläppen i kombination med generös takhöjd gör huset luftigt och ljust.

– Det är viktigt med proportionerna i ett hus i modern stil. Här har vi en förskjutning i huskroppen som skapar flera rum och varierad takhöjd invändigt, säger Jessica Nilsson.

31 januari flyttar Jan Hedh in i huset och sprider doft av nybakat bröd.

Mer information om husen med planritningar och bilder hittar ni på: www.trivselhus.se/visningar/visningshus-malmo