Trivselhus tecknar avtal

Hustillverkaren Trivselhus har tecknat avtal omfattande byggnation av 61 stycken lägenheter i Söderby Park, Salem.
- Vi är glada över att kunna offentligöra detta avtal som visar på hur Trivselhus
tillsammans med samarbetspartners kan ta fram attraktiva lösningar i projekt för stadsnära förtätad bebyggelse, säger Trivselhus vd Jan Johansson.

Trivselhus har i dagarna tecknat avtal med TryggHem Bostads AB om byggnation av 61 stycken lägenheter till ett värde av drygt 100 Mkr. Söderby Park är ett expansivt område med småstadsbebyggelse av olika karaktär i Salems kommun. Lägenheterna kommer att uppföras i form av parhus och radhus i bostadsrättsform. Byggnationer kommer att ske i tre etapper med början hösten 2014.

Ordern är ett genombrott i Trivselhus strategi kring husproduktion i ett tredje segment. Att utöver kundanpassade villor och webbaserade varumärket MoveHome också leverera projekt med kvalitetsstämpel.

– Genom denna order fortsätter Trivselhus att växa och därmed kommer produktionskapaciteten i våra fabriker i Landsbro och Korsberga att förstärkas under vintern, konstaterar Jan Johansson.

För mer information vänligen kontakta:
Jan Johansson, vd Trivselhus, tfn: 070-602 96 07, epost: jan.johansson@trivselhus.se

• Trivselhus levererar närmare 400 bostäder under 2015. Företaget har cirka 210 anställda.

Tore Jansson

Presskontakt Tf VD