TRIWA I SAMARBETE MED SYNSAM GROUP

Sedan lanseringen av solglasögon år 2009 har produktkategorin varit en självklar del av TRIWAs utbud. Nu får TRIWAs solglasögon ökad distribution genom ett avtal med Synsam Group.

NOGA UTVALDA VARUMÄRKEN

Efter en omstrukturering av sitt sortiment under 2016 har Synsam Group valt att minska antalet samarbetspartners. Leverantörerna utgörs av noga utvalda varumärken, varav TRIWA är ett. Nio av TRIWAs solglasögonmodeller kommer därmed att finnas tillgängliga i 423 av Synsams butiker i hela Norden från slutet av april 2017. Samarbetet med Synsam Group innebär en fördubbling av antalet butiker där TRIWAs solglasögon finns.

”Solglasögonen har varit en självklar del av vår produktportfölj sedan 2009. Vi har arbetat hårt med att få fram de perfekta detaljerna och bästa möjliga kvalité. Nu ser fram emot att ha få ut dem brett genom Synsams professionella återförsäljare.” Säger, Harald Wachtmeister, VD TRIWA

Johan Andersson, Head of Category på Synsam Group fyller i:

”TRIWA är ett stilsäkert och starkt, svenskt varumärke som vi ser fram emot att ha i vårt solglasögonsortiment. Solglasögon är en växande marknad där vi är övertygade om att vi kommer växa tillsammans med TRIWA.”

Om Synsam Group

Synsam Group är Nordens ledande aktör inom Eye Fashion. Synsam erbjuder ett unikt sortiment av glasögon, solglasögon, linser samt tillbehör för kundens egen stil och unika behov. Utöver detta erbjuder Synsam även en service- och kunskapsnivå inom ögonhälsa av högsta kvalitet. Koncernen är verksam i sju länder, omsätter cirka 3 miljarder SEK och har 2 500 anställda i 500 butiker. Butikerna drivs under varumärkena Synsam och Profil Optik. Sedan 2014 ägs Synsam av CVC Capital Partners.

Om TRIWA

TRIWA grundades 2007 av fyra vänner med syfte att förändra uppfattningen av klockan som traditionstyngd statussymbol till en modern stilsymbol. Sedan 2009 finns även solglasögon med i TRIWAs produktportfölj. Alla produkter designas i TRIWAs kreativa studio i Stockholm. Idag säljs TRIWAs produkter på 25 marknader hos ca 3000 återförsäljare.

• Mode

TRIWA grundades 2007 av fyra klockintresserade vänner som ville göra en gemensam ansträngning för att förändra klockindustrin, som de ansåg var för fokuserad på status och precision. De startade varumärket TRIWA (Transforming the Industry of Watches) med syfte att avdramatisera klockan och göra den till en modern stilsymbol genom att kombinera klassiska silhuetter med skandinavisk kontemporär enkelhet.

Ludvig Scheja

Creative Director Marketing / PR +46 (0) 70 994 83 87