TRIWA öppnar flaggskeppsbutik på Grev Turegatan 13

Efter tre lyckade Pop Up-koncept öppnar nu TRIWA sin första permanenta butik i Stockholm. Butiken som är framtagen tillsammans med arkitektbyrån Elding Oscarson slår upp portarna idag, onsdagen den 28 maj. Parallellt med flaggskeppsbutiken fortsätter TRIWA driva popup-butiken på Arlanda, terminal 5.

På kort tid har TRIWA öppnat två butiker och befäster därmed sin fysiska närvaro i Stockholm permanent - något som visat sig vara väldigt framgångsrikt i TRIWA's strategi för egen retail. I takt med stark tillväxt i övriga delar av företaget visar sig egna butiker vara ett lyckat koncept.

- Att driva egen butik skapar mersmak. Här får vi full kontroll över kundens möte med varumärket och genom återkommande möten med konsument får vi också återkoppling på allt arbete vi lägger ner, säger Ludvig Scheja, Creative Director och grundare av TRIWA.

• Mode

TRIWA is a watch company from Sweden that aims to add colour to the world. Our goal is to promote the ethos of attitude and individuality in the traditional world of watches and accessories. We are deadly serious about being playful and unpretentious and we don’t mind being provocative in a creative, uplifting way. Each piece that leaves Stockholm is created with the commitment to bring you products that reflects individual style and personality.