Trollhättan Energi bygger ny dricksvattenledning vid Edsborg

- Vi fortsätter att investera i hållbart och bra dricksvatten. Därför bygger vi en helt ny dricksvattenledning längs med Malögavägen, till ungefär 1100 hushåll vid Edsborg. Idag ligger befintlig dricksvattenledning i en avloppstunnel, det är inte bra, säger Pia Brühl Hjort, vd för Trollhättan Energi. Totalt kommer 330 meter nya dricksvattenledningar, samt totalt 300 meter nya spill- och dagvattenledningar att byggas. Kostnaden för projektet är 6,2 miljoner. Byggstart planernas omgående och arbetet beräknas vara klart under våren. Mer information om eventuella störningar kommer att finnas på trollhattanenergi.se samt facebook.com/trollhattanenergi

Trollhättan Energi är ett företag med 100-åriga anor. Under alla dessa år har målet varit att tryggt och säkert leverera ljus och värme till våra kunder. Det målet finns naturligtvis kvar, men idag har bolaget vuxit med flera nya affärsområden och vi har snarare utvecklats till ”Hela stans miljöbolag”.
Idag ansvarar Trollhättan Energi för kommunens elnät, fjärrvärmenät, vatten- och avloppsnät och stadsnät. (Det senare är ett allt mer utbyggt fibernät för TV, telefoni och bredband.) Dessutom säljer vi fjärrvärme, vatten och biogas. Alltsammans är produkter och tjänster som gör vår gemensamma vardag enklare.