Trollhättan Energi firar att det funkar i ny kampanj

På måndag 16 september drar kampanjen "Fira att det funkar" igång. Med kampanjen vill Trollhättan Energi sätta fokus på de produkter och tjänster som bolaget levererar och som många tar för givet. Samtidigt vill man passa på att informera om att en del av bolagets Kundservice numera finns på Facebook.- Visst händer det att saker krånglar ibland, men på det stora hela fungerar allt väldigt bra. Det vill vi fira! säger Jennie Cronblad, marknads- och kommunikationsansvarig hos Trollhättan Energi.

Bakgrunden till kampanjen ”Fira att det funkar” är att Trollhättan Energi i kundundersökningar kunnat se att Trollhätteborna inte alltid vet vad bolaget gör.– Vi vill öka kännedomen om vår verksamhet. Samtidigt hoppas vi att kampanjen får fler att tänka på oss när vardagen flyter på som vanligt och inte bara när saker krånglar, säger Jennie Cronblad.

”Fira att det funkar” lyfter fram Trollhättan Energis olika tjänster på ett lite annorlunda sätt. Bolaget ansvarar för elnät, fjärrvärmenät, vatten- och avloppsnät samt stadsnät. Dessutom producerar och säljer man biogas och fjärrvärme samt producerar dricksvatten och renar avloppsvatten. Det senaste tillskottet i utbudet är försäljningen av grön el från 1 oktober.

Kampanjen, där Trollhättebor firar de helt vanliga vardagsfunktioner som Trollhättan Energi möjliggör, kommer att pryda elskåp och brunnslock runt om i Trollhättan från och med måndag. Även filmer har spelats in, någonting som förvånade privatpersoner kunde se under lördagen 7 september då ett glatt gäng kalasade loss på Älvhögsborg och på Etage, Överby. Filmerna kommer att visas på Facebook där Trollhätteborna även kan visa hur de själva firar och ha chans att vinna en Spa-weekend inklusive resa tur/retur med en klimatsmart biogasbil.

Trollhättan Energi är ett företag med 100-åriga anor. Under alla dessa år har målet varit att tryggt och säkert leverera ljus och värme till våra kunder. Det målet finns naturligtvis kvar, men idag har bolaget vuxit med flera nya affärsområden och vi har snarare utvecklats till ”Hela stans miljöbolag”.
Idag ansvarar Trollhättan Energi för kommunens elnät, fjärrvärmenät, vatten- och avloppsnät och stadsnät. (Det senare är ett allt mer utbyggt fibernät för TV, telefoni och bredband.) Dessutom säljer vi fjärrvärme, vatten och biogas. Alltsammans är produkter och tjänster som gör vår gemensamma vardag enklare.