"Vi kommer fortsätta att hålla låga elnätsavgifter"

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 13:00 CET

Förvaltningsrätten i Linköping dömde igår till elnätsföretagens fördel i en tvist mellan Energimarknadsinspektionen och 87 elnätsföretag. Nu befarar många att elnätsavgifterna kommer att chockhöjas.

- Men Trollhättan Energis elnätskunder kan vara lugna. Vi har bland de lägsta elnätsavgifterna i landet och det kommer vi att fortsätta med. Våra nätavgifter för 2014 ligger fast och påverkas inte av förvaltningsrättens beslut,säger Pia Brühl Hjort, vd för Trollhättan Energi.Enligt Nils Holgersson-undersökningen,http://www.nilsholgersson.nu/, låg Trollhättan Energis nättaxa år 2013, i Sverige, på 11:e plats totalt - i jämförelse med 290 kommuner.

För ytterligare information, kontakta:
Pia Brühl Hjort, vd, Trollhättan Energi, 0520-49 75 86, pia.bruhl-hjort@trollhattanenergi.se
Per Hansson, chef Nät, 0520-49 75 51, per.hansson@trollhattanenergi.se

Trollhättan Energi är ett företag med 100-åriga anor. Under alla dessa år har målet varit att tryggt och säkert leverera ljus och värme till våra kunder. Det målet finns naturligtvis kvar, men idag har bolaget vuxit med flera nya affärsområden och vi har snarare utvecklats till ”Hela stans miljöbolag”.
Idag ansvarar Trollhättan Energi för kommunens elnät, fjärrvärmenät, vatten- och avloppsnät och stadsnät. (Det senare är ett allt mer utbyggt fibernät för TV, telefoni och bredband.) Dessutom säljer vi fjärrvärme, vatten och biogas. Alltsammans är produkter och tjänster som gör vår gemensamma vardag enklare.

Kommentarer (0)