Ludwig Lindkvist ny operativ chef för TRSM Group och Skärgårdsbolaget

TRSM Group har rekryterat Ludwig Lindkvist till tjänsten som ny operativ chef. Lindkvist kommer närmast från Försvarsmakten där han varit chef och ansvarig för utbildning och övningsverksamhet inom båt och flyg för det Marina Hemvärnet.

Ludwig Lindkvist har de senaste 25 åren arbetat inom Försvarsmakten, huvuddelen inom Marinen. Han är utbildad vid dåvarande Krigshögskolans högre kurs och har vid sidan om det löpande genomfört kompletteringsutbildningar och övningar både i Sverige och internationellt. Lindkvist har en omfattande marin utbildning samt certifikat i stort.

– Vi hälsar Ludwig Lindkvist varmt välkommen till TRSM och Skärgårdsbolaget. Ludwig har en bred erfarenhet som chef och utbildningsledare som nu kommer vårt företag tillgodo. Vi får nu in en operativ chef som har en stor portion framåtanda kombinerat med lyhördhet och flexibilitet, säger Anette Schilde, vd för TRSM Group.

– Jag ser fram emot att i oktober tillträda min nya position som operativ chef. Jag brinner för skärgården och ser fram emot att få vara delaktig i arbetet med att förse våra passagerare med kvalitativ skärgårdstrafik, säger Ludwig Lindkvist, tillträdande operativ chef för TRSM Group och Skärgårdsbolaget.

För ytterligare information:

Anette Schilde, tel. mobil. 073 500 51 49eller E-post: anette@trsm.se

Besök även: www.skargardsbolaget.se

• stockholm skärgård
  • trsm
  • skärgårdsbolaget
  • skärgårdstrafiken
  • ludwig lindkvist
  • anette schilde

• Stockholm

TRSM Group 1 AB bedriver skärgårdstrafik i Stockholms mellersta skärgård på uppdrag av Waxholmsbolaget. TRSMs vision är att bli den ledande leverantören av hållbar- och tillgänglig passagerartrafik i Stockholms skärgård vilket skall bidra till att staden 2030 når målet som Europas mest attraktiva storstadsregion