Mike Holliday-Williams lämnar RSA

Codan/Trygg-Hansa meddelar idag att Mike Holliday-Williams lämnar RSA Group för att bli chef för privatförsäkringar på Direct Line Group i Storbritannien. Patrick Bergander kommer att ta över som ställföreträdande vd.

Codan/Trygg-Hansa meddelar idag att efter åtta år på RSA, varav tre av dem som vd för Trygg-Hansa Försäkrings Aktiebolag och Codan A/S, lämnar Mike Holliday-Williams företaget för att börja som privatförsäkringschef på Direct Line Group i Storbritannien.

RSAs koncernchef, Stephen Hester kommenterar:

- Trots min begränsade tid inom RSA Group är det tydligt för mig att under Mike’s ledning har den nordiska verksamheten visat starka resultat och är väl positionerad för framtiden. Mike har alltid haft för avsikt att återvända till Storbritannien efter tre år. Utifrån denna vetskap har vi sedan en tid påbörjat sökandet efter en ersättare. Vi är tacksamma över Mikes bidrag till verksamheten i både Skandinavien och Storbritannien och vi önskar honom lycka till i sin nya roll på Direct Line Group.

Styrelseordförande för Codan A/S, Lars Nørby Johansen kommenterar:

- Vi har en tydlig affärsstrategi i Skandinavien och vi är fokuserade på att fortsätta leverera i enlighet med den. Mike lämnar en stabil verksamhet och jag vill tacka honom för det starka ledarskap han har visat under de senaste tre åren.

Mike Holliday-Williams kommer att lämna RSA Group den 23 maj. Processen med att hitta en ny ordinarie efterträdare pågår. Fram tills dess kommer Patrick Bergander, finanschef för Skandinavien att kliva in som tillfällig vd.

Patrick Bergander har varit finanschef och en nyckelperson i den skandinaviska ledningsgruppen i över två år.

För mer information, kontakta:
Malou Sjörin, Head of External Communications
E-mail:malou.sjorin@trygghansa.se

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och idag är vi ett av Sveriges största försäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom att erbjuda våra kunder service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg-Hansa finns där i vått och torrt.

Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 30 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se, www.facebook.com/trygghansa eller www.linkedin.com/company/trygg-hansa