TUC - en del av Klimatveckan

Den 4-11 september är det Klimatveckan i Jönköpings län. Det är länets största vecka inom energi-, klimat- och hållbarhetsfrågor. Klimatveckan arrangeras sedan 5 år tillbaka av Klimatrådet och har som syfte att bidra till att nå visionen om att Jönköpings län senast år 2050 är ett plusenergilän. Klimatveckan präglas av gränsöverskridande, lättillgängliga och motiverande aktiviteter som ger kunskap, inspiration och ökad medvetenhet om fördelarna med ett aktivt klimatarbete.

Som en del av Klimatveckan bjuder vi in till “En energifylld dag i solens tecken”, den 9 september med start kl 15.00. Under eftermiddagen bjuder vi bland annat på spännande föreläsning om solel, information om vikten av att ha rätt utbildning inom solel och tips om hur vi enkelt kan vara klimatsmarta.

Mer information om programmet hittar du här

Hela Klimatveckans program hittar du här.

• Vuxenutbildning

• plusenergilän
  • klimatrådet
  • klimatveckan
  • yrkeshögskola
  • tuc yrkeshögskola
  • tranås utbildningscentrum
  • tuc sweden
  • jönköping

På TUC erbjuder vi individer och arbetsliv ett brett utbud av utbildningar som speglar marknadens behov och önskemål, och därmed skapar vi förutsättningar för utveckling och ökad lönsamhet. Vi ser utbildning som ett verktyg för att nå tillväxt och även möjligheten för individen att utvecklas.

Vi har lång erfarenhet av att tillsammans med arbetslivet anordna yrkeshögskoleutbildningar, YH.

YH-utbildningar är en statlig eftergymnasial utbildningsform som tas fram utifrån arbetsmarknadens behov och förändras också i takt med utvecklingen där. YH-utbildningar erbjuds inom branscher där det finns ett uttalat behov av utbildad arbetskraft. Att YH-utbildningar verkligen leder till jobb visar också statistiken – ca 93 procent av de som avslutar en utbildning inom yrkeshögskolan får jobb eller jobbar som egen företagare sex månader efter examen!