50-procentig charterökning: Fler och nöjdare kunder än någonsin

Ytterligare drygt 200 000 svenskar har gått över till Fritidsresor jämfört med 2009; en ökning med närmare 50 procent.

Detta innebär att Sveriges största charterrangör aldrig haft fler kunder än dagens 650 000 resenärer.
Och kunderna är rekordnöjda.

- Just nu säljer vi närmare 4000 resor om dagen vilket är rekord, säger Bassam el Mattar, Sverigechef för Fritidsresor.

Intresset för charter är därmed större än någonsin. Och trenden ser ut att hålla i sig.
- Trots att vi i vinter erbjuder fler resor än någonsin gjort, har vi sålt fler vinterresor än någonsin vid denna tid på året, fortsätter Bassam el Mattar.

Att charterresandet ökar med Fritidsresor beror främst på:

Tydliga, skräddarsydda koncept och hotell. Enkla att boka och betala via webben. Allt på ett ställe. Trygghet.

Att arrangören satsat stort på flygavgångar från hela Sverige. Idag flyger Fritidsresor från 15 orter.
På tre år har antalet resenärer med Fritidsresor från regionala flygplatser ökat från 70 000 till 130 000.

Att rekordmånga kunder återkommer och att de är nöjdare än någonsin enligt bolagets egna kundenkäter och mätningar.

- Det är fantastiskt att se så många kunder komma hem från sin semester och vara så nöjda med oss, säger Bassam el Mattar.

- Vi har lagt mycket kraft på att utveckla våra resor, flyg och vår service för att möta våra kunders önskningar och behov.

Vinterresmål där intresset är störst just nu:
Gran Canaria
Phuket
Krabi
Mexico
Teneriffa

Ställd resegaranti hos kammarkollegiet är en erkänd, offentlig måttmodell, baserad på antal resenärer som resebolagen har.
Fritidsresors resegaranti just nu är 1 067 000 000 kronor. Lägg till Fritidsresors kryssningsbolag WonderCruises; 12 900 000 och Fritidsresors arrangör Nazars; 97 000 000 så blir Fritidsresors totalsumma: 1 176 900 000 jämförbar med konkurrenterna.