Fritidsresor 2007/08: Till Costa Rica nästa vinter

Sveriges största researrangör Fritidsresor erbjuder resor till Costa Rica nästa vinter i två veckor med flyg och hotell från 11.685 kronor.

Resorna genomförs på egen hand med reguljärflyg från Sverige. Bokning av flyg och hotell och betalning sker via Fritidsresor innan avresa.

Förutom hotell i San José erbjuder Fritidsresor hotell i Areal, Monteverde, Tamarindo, Cano Negro, Guancaste och Puntarenas.

Prisexempel till San José:

Flyg: KLM/Martinair från Arlanda 7.905 kr per person inkl. skatter med avresa from första november 2007

Hotell: Best Western San José del i dubbelrum 3.780 kr för 14 nätter per person

Samma priser gäller även under januari 2008.

Prisexempel sol- & bad-kombination San José - Gunacaste:

En kombinationsresa med sju nätter i San José och en sol- & badvecka med 7 nätter på trestjärnigt hotell i Gunacaste med All Inclusive, inklusive flyg tor Arlanda kostar cirka 13.300 kr per person (inrikes transport mellan San José och Guancaste EJ inkluderat)

Prisexempel på aktiviteter i Costa Rica som kan bokas på egen hand:

San José City tour: från 235 kr/pp

River rafting: från 575 kr/pp

Full day Tortuga island: från 750 kr/pp

Full day Arenal Volcano by night: 740 kr/pp

Bokning av Costa Rica-resor kan göras via fritidsresor.se eller via 0771-418 419.

_______________________________________________________________________

Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, MyPlanet och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen är Sveriges största resebolag med en marknadsandel på drygt 30 procent (följt av Ving och Apollo). Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från mer än 20 länder.