Fritidsresor huvudsponsor av U21-EM i fotboll

Fritidsresor går in som huvudsponsor av U21-EM, årets största idrottsarrangemang. Arrangemanget väntas följas av en miljonpublik i sommar.

- Som huvudsponsor får vi möta våra kunder under festliga former. Samtidigt stödjer vi talangfulla fotbollsungdomar, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

I juni gör Europas bästa unga fotbollsspelare gör upp i U21-EM för herrar.

400 000 personer väntas se matcherna på plats, ännu fler besöker aktiviteterna kring fotbollsfesten. Framför allt väntas barnfamiljer och unga besöka turneringen.

Sponsorskapet ger Fritidsresor tillgång till aktivitets- och eventytor i arrangörsstäderna. På arenorna blir det reklamskyltar och reklamfilm.

- Att Sveriges största researrangör sponsrar sommarens största idrottsfest kommer att märkas. Flera aktiviteter planeras i arrangörsstäderna, säger Bassam el Mattar.

Fritidsresors ägare TUI Travel Plc. är en av UEFA:s huvudsponsorer.

Finnmatkat, Fritidsresors systerbolag, sponsrar damernas EM i fotboll i Finland 23/8 - 10/9.

Fakta om U21-EM 2009:

Mästerskapet pågår 15-29 juni i Helsingborg, Halmstad, Malmö och Göteborg. Förutom värdlandet Sverige deltar även Tyskland, Italien, Spanien, Finland, Serbien, Vitryssland och England.

U21-EM arrangeras vartannat år. Spelare födda 1986 eller tidigare får delta.

Samtliga matcher sänds i TV4 och TV4 Sport.

För mer information:

Albert Hager Bernats, Fritidsresors informationsavdelning:08-720 74 34, 0766-263 328.

Fritidsresors pressjour utanför kontorstid: 08-599950 50.

_________________________________________________________________

Fritidsresor är Sveriges största researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg samt hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.