Fritidsresor inför ny Extra Class ombord på flyget

Kundundersökningar som Fritidsresor gjort visar att föräldrar önskar sitta tillsammans med andra barnfamiljer ombord på flyget. Den nya klassen har alltså tagits fram på begäran av föräldrar, likväl som resenärer som gärna vill ta det lite lugnt på flygningen.

- För oss som reser med barn är det en fördel att den som vill ha det lite lugnare, med trerättersmeny och annan service kan boka detta. Både jag och barnen tycker å andra sidan att det är kul med nya kompisar och kanske en pratstund under en lång flygning, säger Fritidsresors informationsansvariga Lottie Knutson, fyrbarnsmamma.

- Den nya zonen står för fem till tio procent av hela flygplanet. Det är alltså gott om plats för alla oss barnfamiljer ombord. Man ska också komma ihåg att föräldrar med barn står för drygt 20 procent av alla våra resenärer, så vuxna par är alltid dominerande ombord oavsett var man sitter.

- Olika tillval är en tydlig trend ombord på flygen. Resenärerna efterfrågar allt från festmenyer till specifik plats ombord, som är den i särklass mest efter frågade tjänsten.

Extra Class är ett förbokningsbart tillval. I priset ingår en trerätters måltid, separat incheckning och tio kilo extra bagagevikt. Den nya Extra Class kommer att erbjudas på flygningar med TUIfly Nordics Boeing 757, Boeing 767 och Boeing 747 (Jumbo).

Nya Extra Class handlar i praktiken om en handfull sittplatser i en speciell del av flygplanet och priset varierar beroende på flygplanstyp.
495:- tur och retur på Boeing 757
995:- tur och retur på Boeing 767
1.695:- tur och retur på Boeing 747 (Jumbo)

Sedan tidigare finns på TUIfly Nordics flygningar flera olika tillval, bland annat:

Premium Class - den "finaste" klassen med extra benutrymme, service, menyer osv OBS Också familjen är välkommen.

Andra tillval är tex

Extra benutrymme Speciell sittplats Festmåltid Champagnefrukost Choklad- och champagneuppvaktning

Mer fakta om dessa finns på www.tuifly.se