Fritidsresor lanserar Sensimar Resorts – hotell för två

Fritidsresor lanserar Sensimar Resorts – hotell för två

När Fritidsresor lanserar det nya hotellkonceptet Sensimar Resorts står kärleken i fokus. Äkta par används i kampanjen och världsartisten Leona Lewis har gjort en egen version av signaturlåten ”Your Song”.

- Semestern är vår chans att fly undan vardagen och få tillbringa värdefull tid tillsammans – och just den speciella känslan speglas i vår kampanj för Sensimar Resorts, säger Anna Laestadius, marknadsdirektör på TUI Nordic.

Paren som deltar i kampanjen är också par i verkligheten, både kärleksparen och de som spelar mor och dotter. Popikonen Leona Lewis har gjort en nyinspelad version av Elton Johns klassiska "Your Song" – en signaturmelodi som har använts av Fritidsresor sedan 2002.

- Jag är ett stort fan av Elton John och har alltid älskat "Your Song". När möjligheten att få spela in min egen version dök upp blev jag väldigt glad. Det är en sådan vacker låt med perfekt text och melodi. Jag hoppas att folk kommer att gilla min version, säger Leona Lewis.

Sensimar Resorts är Fritidsresors nya koncepthotell för vuxna. Hotellen är helt uppbyggda efter ett tänk kring två och har duo-behandlingar i spat, solsängar för två samt många dukade bord för två i restaurangen. Hela 21 hotell öppnas nu för sommarsäsongen på populära semesterorter runt om i världen.

Den nya kampanjen kommer att gå i TV, print, online och annonser på Facebook och Instagram och lanseras den 13 februari.

Länk till reklamfilmen: https://www.youtube.com/watch?v=BEicBJB-oaw&feature=youtu.be

Projektgrupp:

Uppdragsgivare: TUI Nordic/Fritidsresegruppen

Anna Laestadius, marknadsdirektör, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Linda M. Eriksson, kampanjansvarig, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Johan Ydring, mediadirektör, TUI Nordic/Fritidsresegruppen

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors

Projektledare: Greger Andersson
Kreatörer: Karin Jacobsson, Jonas Enghage, Eva Råberg, Karin Nolmark
Produktionsledare: Anneli Kjellander, Jessica Edström
Digital producent: Malin Careborg
Byråproducent: Jens Odelbring
Produktionsbolag Camp David
Regissör Simon Ladefoged
Fotograf: Karolina Henke

Mediebyrå: Carat / Dentsu Aegis

Nordic Account Director: Christin Ericsson
Nordic Account Manager: Ulrika Skoog

För mer information, kontakta:

Leyla Öfwerström, informatör TUI Nordic/Fritidsresor, 073 158 76 53

TUI Nordic/Fritidsresegruppen är med en marknadsandel på 20 procent den största aktören på den nordiska resemarknaden. Koncernen etablerades 1961 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. TUI Nordic/ Fritidsresegruppen består av researrangörerna Fritidsresor, TEMA, Nazar och WonderCruises, Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens ledande turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Koncernen är baserad i Tyskland och TUI Groups aktie är med i både FTSE 100 index, som är ledande på Londonbörsen och Tyska MDax. Under det finansiella året 2013/14 noterade TUI Group en omsättning om €18.7bn och ett operativt resultat om €869m. Gruppen har omkring 77,000 anställda i 130 länder och erbjuder sina cirka 30 miljoner kunder heltäckande service från bokning till hemkomst. TUI täcker med sin verksamhet hela den turistiska värdekedjan, vilket innefattar ledande researrangörer 1,800 resebyråer i Europa, sex flygbolag med mer än 130 medium- och långdistansflygmaskiner, mer än 300 gruppägda hotell däribland RIU och Robinson. Med kryssningsfartyg som MS Europa och lyxkryssningsfartyget MS Europa 2, TUI Cruises “Mein Schiff” flottan och fartyg under varumärket Thomson Cruises i Storbritannien så är TUI väl positionerat på den starkt växande kryssningsmarknaden. Globalt ansvarför hållbar ekonomi, ekologi och social verksamhet är grundläggande i vår företagskultur. Som den enda turistgruppen i världen är TUI är medlemmar av FNs Global Compact. Samtidigt är koncernen listad på välrenommerade Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).