Fritidsresor utökar med Bulgarien från Kalmar nästa sommar

Bulgarien är nästa sommars nyhet med Fritidsresor från Kalmar Airport. Dessutom fortsätter direktflygen till både Kreta och Mallorca.

- Suget efter resor från Kalmarregionen är stort. Därför utökar vi nu med fler direktflyg nästa sommar, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Intresset för att resa från lokala flygplatser ökar för varje år. Nästa sommar utökar Fritidsresor antalet platser från regionala flygplatser med cirka 15 procent.

- Det känns oerhört bra att Fritidsresor väljer att utöka samarbetet med Kalmar Airport genom ytterligare en charterdestination under sommaren 2010, säger Hans Hjertonsson, VD på Kalmar Airport.

- Bulgarien är ett eftertraktat, nytt och spännande resmål som tillför Kalmarregionens invånare berikande kulturella upplevelser.

Totalt blir det två avresor till Bulgarien från Kalmar i augusti med drygt 350 platser.

- Prisnivån i Bulgarien är betydligt lägre än hemma och innebär att man får mycket semester för pengarna, säger Bassam el Mattar.

En av nyheterna i Bulgarien nästa sommar är Blue Village i Sinemoretz med aktiviteter för både stora och små, till exempel den populära Bamseklubben.

Resorna till Bulgarien finns till försäljning från och med idag, fredag.

Fritidsresor från Kalmar Airport sommaren 2010:

22/4-30/9 (torsdagar) till Kreta

14/8-2/10 (lördagar) till Mallorca

3/8-10/8 (tisdagar) till Bulgarien

För mer information:

Peter Hellström, Fritidsresors informationsavdelning: 0761-049971.

Fritidsresors pressjour: 08-599 950 50.

_________________________________________________________________

Fritidsresor är Sveriges största researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg samt hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.