Fritidsresor utökar tätpositionen med nytt Thailandsprogram: 100 procent fler Thai-hotell

Fritidsresor är redan i dag störst på Thailand bland svenska researrangörer. Nu breddar bolaget sitt erbjudande med 80 nya hotell. Dessa presenteras i en ny Thailandsbroschyr som släpps till försäljning i dag, torsdag. Efterfrågan på Thailand tycks inte veta några gränser: Landet är det mest populära resmålet vintern 0607 och har för första gången gått om Gran Canaria i antal resenärer. Fritidsresor har med sina totalt 85 000 thai-resenärer det största programmet, följt av Vings närmare 50 000 resenärer och Apollos cirka 25 000. Fritidsresors Thailand är bokat 90 procent hela vintern. Detta trots att bolaget mer än fördubblat sin kapacitet, dvs antal resor, jämfört med fjolåret. För att möta efterfrågan lanserar Fritidsresor ett separat program med 80 hotell på fler än 20 thailändska resmål. Bland nyheterna märks Cha Am, Pranburi, paradisön Koh Yao, Koh Samet, Chiang Mai, Chiang Rai med flera. Ön Koh Rayang kan hyras helt privat; resenären kan alltså kan hyra hela ön med lite framförhållning - och ännu mer pengar. - Vi vill både presentera de traditionella resmålen och de mindre "nya" oexploaterade öarna. De ligger i tiden, särskilt eftersom de traditionella charterresmålen är så populära och välbokade nu, säger Christian Clemens på Fritidsresor. - Resenären kan själv välja sin kombination av platser och öar, tex kombinera Koh Samui med näraliggande öarna Koh Phangan och Koh Tao. Hotellen kan kombineras med charter eller reguljärflyg i samarbete med SAS, Thai och Finnair. - Ingen annan större researrangör har resmål som Koh Sukorn, Koh Mak, Kok Rayang och Koh Kood i programmet, påpekar Christian Clemens. Fakta om ett par av nyheterna: * Kok Mook, Koh Hai och Koh Sukorn ligger på västkusten utanför Trang, nära Koh Lanta. * Koh Mak, Koh Rayang och Koh Kood ligger utanför Trat på östra delen av fastlandet vid Kambodjas gräns, nära Koh Chang. * Koh Yao ligger på västkusten, mellan Phuket och Krabi. Den nya katalogen bygger på charter eller flexibla reguljärflyglösningar och är bokningsbara på www.fritidsresor.se eller via 0771 418 419. 60 av 80 hotell presenteras i katalogen, övriga på nätet. För ytterligare upplysningar kontakta Lottie Knutson, 070-645 24 64. Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50.