Mauritius och Italien mest romantiska resmål

Ny undersökning: Mauritius och Italien mest romantiska resmål Italien i Europa, Mauritius och Thailand längre bort. Dit söker sig romantiktörstande svenskar som genom Fritidsresors nya bröllopspaket nu dessutom kan boka romantiska Sorrento för giftermålet. – Bröllopsresan så viktig att de flesta investerar i en utlandsvistelse. Det säger Alexia Rahm, webbinformatör och ansvarig för undersökningen på Fritidsresor. – 84 procent av de drygt 3.400 tillfrågade kan till och med tänka sig en vigsel utomlands. I romantiska Sorrento kan Fritidsresor ordna en borgerlig vigsel för svenska medborgare. – Vigseln äger rum i den vackra klostergården Chiostro di S. Francesco - vid stadsparken mitt i Sorrento, säger Alexia Rahm. Möjlighet att vigas på hotellet finns för de som vill. Kyrklig vigsel kan ordnas om minst en av parterna är katolik. Bröllopspaketen skräddarsys mellan resenären och Fritidsresors personal på plats. Resmålet kan också boka middag, blommor, fotografering eller annat. Undersökningen visar att Mauritius och Thailand är de mest romantiska långväga resmålen. Italien är det mest romantiska Europeiska landet. Romantikernas favoritboende: 1. Bungalow, 32 procent 2. Lyxhotell med All Inclusive, 29 procent 3. Egen villa med pool, 19 procent 4. Enkelt men personligt litet hotell, 15 procent 5. Lägenhet, 4 procent Fritidsresor bästa smekmånadshotell 10-i-topp: 1. Hotell Bristol FFFF (Sorrento, Italien) 2. Hilton Resort & Spa FFFFF (Mauritius) 3. Hotell El Faro FFFF+ (Capo Caccia, Italien) 4. Hotell Magnolia FFFF+ (Salou, Spanien) 5. Thalassa Beach Resort FFFF (Agia Marina, Grekland) 6. Sofitel Central Hua Hin Resort FFFFF (Hua Hin, Thailand) 7. Hotell Miramare FFFF+ (Taormina, Italien) 8. Aphrodite Hills: Hotell Intercontinental Aphrodite Hills FFFFF (Pafos, Cypern) 9. Hotell Botel Alcudiamar FFFF+ (Alcudia, Spanien) 10. Hotell Sol Umag FFFF+ (Umag, Kroatien) Många av hotellen ordnar specialuppvaktning för smekmånadspar. Läs mer på www.fritidsresor.se/wedding. För ytterligare upplysningar kontakta Alexia Rahm, 08-720 72 34 eller 076-104 99 08. Pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50.