Nu kan du boka staycation med TUI

Nu kan du boka staycation med TUI

Nu lanserar TUI resor till Öland, Skåne och resten av Sverige för den delen. TUI har sedan länge haft som mål att erbjuda semesterresor oavsett vem man är eller var man vill åka. Vi är en plattform för alla typer av semesterupplevelser. Nu tas nästa steg i och med lanseringen av ”staycation”, det vill säga möjligheten att semestra i Sverige eller något av de andra nordiska länderna. TUI erbjuder nu kunder möjlighet att hyra, hyra ut semesterbostäder samt boka semesterupplevelser i Sverige. - Vi ser att kunderna efterfrågar det här, säger Patrick Törn.

Från och med idag kan svenska resenärer även boka resor i Sverige. På TUI.se finns nära 4500 semesterboenden i Sverige och i den nya versionen av appen finns mängder av olika upplevelser att boka i Sverige och resten av världen, ett område som bolaget kommer att fortsätta att satsa på.

- Vi jobbar hela tiden med att erbjuda de produkter som våra kunder vill ha, som en del i vår ambition om att vara en ledande plattform för alla typer av semesterupplevelser. Vi ser att kunderna efterfrågar det här. Från och med nu kan våra kunder boka boende och andra upplevelser som hör semestern till även i Sverige. Säger Patrick Törn, nordisk försäljningschef på TUI.

Här är fem staycation-tips

Nära Borgholms slott och kungliga Solliden på 1600-tals gård.

Knappt tjugo från Angsjön strax öster om Osby

280 kvadratmeter, 6 sovrum, bubbelpool, bastu i hjärtat av Dalarna.

Från fören har ni en fantastisk utsikt över den egna hamnen och ut över den sjön Skagern.

Gamla Stan och Vasa Muséet som du inte sett det förut

Mer info: https://www.tui.se/resor/staycation/