Ny försäljningsdirektör på TUI

Ny försäljningsdirektör på TUI

Peik Martin blir ny försäljningsdirektör på TUI i Norden. Tidigare försäljningsdirektör Morten Flamand tillträder som VD på Mediacom. TUI utökar Peik Martins roll, tidigare Director Transformation & Change, nu inkluderas alltså även digital försäljning i uppdraget.

Peik Martin började sin TUI karriär 2008 som VD på den finska delen av bolaget som då hette Finnmatkat. Under sin tid på TUI har han varit ansvarig för de digitala plattformarna som CIO på TUI Group och även som CIO för Northern Region, som inkluderar TUIs Nordiska marknader samt Storbritannien och Irland. Uppdrag som givit honom erfarenhet inom interdisciplinärt ledarskap, digital transformation samt en god förståelse för de olika nordiska marknaderna. Peik tillträder sin nya roll i augusti.

Med TUIs fokus på digitalisering är Peik den perfekta kandidaten för denna position. Peik Martin har visat att han är en duktig internationell ledare som är väl bekant med vår digitala försäljning och förstår de nordiska marknaderna. Säger Alexander Huber, nordisk VD på TUI.

Peiks mål med uppdraget är att utveckla kundupplevelsen och fortsätta driva den digitala utvecklingen av försäljningen.

TUIs digitala säljteam gör ett fantastiskt jobb, plockar upp trender i ett tidigt skede och engagerar fler och fler kunder på våra Nordiska marknader. Jag ser mycket fram emot att jobba med att utveckla en kundupplevelse i världsklass och att fortsätta forma framtidens resande. Säger Peik Martin

Morten Flamand blir ny VD på mediebyrån Mediacom. Morten började på TUI 2014 som säljchef och tillträdde tjänsten som säljdirektör 2017.

Mortens karriär på TUI är ett perfekt exempel för vår approach: ”Great place to grow”. Man kommer hit, utvecklas, gör karriär internt och tar sig an nya utmaningar externt, om man vill. Om Morten känner att han vill återvända till resebranschen i framtiden är han varmt välkommen tillbaka. Säger Alexander Huber.