Nyhet hos Temaresor: Sardinien från cykelsadeln

Nyhet hos Temaresor: Sardinien från cykelsadeln

Temaresors satsning på aktiva resor fortsätter: Nästa sommar introduceras en cykelresa på Sardinien längs panoramavyer med havsbad, picknickar och vinprovningar.

- Cykling gör att man kommer italienarnas eget favoritresmål riktigt nära, säger Lin Wessblad, f t chef på Temaresor.

- Och det är ljuvligt att med gott samvete picknicka med sardisk fårost, lokalt tunnbröd, korvar och lokalt vin.

Cykelresan startar i småstaden Bosa, kantat av gula och rosa hus, och fortsätter genom böljande landskap till bland annat Orosei och Villanove Montelone. Bland annat besöks värdshus med italienska specialiteter, vita sandstränder, charmiga byar, vindlande småvägar och gröna berg.

De senaste åren har Temaresor, Nordens största rundresearrangör, utökat antalet rundresor som kan kombineras med en veckas sol-och-bad med Fritidsresor, där cykelresan på Sardinien är den senaste. Nu ingår totalt 44 kombinationsresor i programmet.

Nästa år fyller Temaresor 40 år. Jubileet uppmärksammas med åtta exklusiva jubileumsresor: Bergsgorillor och schimpanstrekking i Uganda, flottfärd och grizzlybjörnar i Alaska, tigersafari i Indien, med flera. Efter bara tre försäljningsveckor är hälften av platserna redan bokade.

För mer information:
Peter Hellström, informatör på Temaresor, 0761-049971.

Fakta: ”Cykling på Sardinien”
Cykling förbi korkekar, medeltida vakttorn och torgkaféer i bergsbyar varvas med picknick med fårost, sardinsk tunnbröd, korvar och vin. Kan kombineras med en sol och bad-vecka hos Fritidsresor. Period: maj-september.
Pris från 13.398 kr (25/5 -11), 8 dagar.
Mer info: http://www.temaresor.se/resa/italien/cykling-pa-sardinien/?season=tema-08

Temaresor är Nordens största rundresearrangör – och originalet. Den första resan gick till Hornborgasjön i Västergötland 1971. Idag arrangeras resor till världens alla hörn. I programmet finns över 100 olika natur- och kulturresor – vandringsresor, cykelresor, mat- och vinresor, särskilda resor för kvinnor, tågresor och många fler. I resans pris ingår alltid samtliga transporter och övernattningar samt de flesta måltider, arrangemang och inträden. Alla resor har skandinavisktalande reseledare, vilka får 4,9 i betyg av resenärerna. Temaresor ingår i Fritidsresegruppen tillsammans med systerbolagen Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge och Danmark, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic.