Nyhet med Temaresor: Fotoresa på Island

Nyhet med Temaresor: Fotoresa på Island

Pressinformation 2013-02-12

Temaresors unika fotoresa kan resenären utveckla sitt bildseende med hjälp av prisbelönte fotografen Binge Eliasson. Hisnande naturupplevelser med Temaguide ingår.

Temaresor är först ut med fotokurser på rundresa. Fotosafarin till Tanzania blev snabbt fullbokat och nu lanseras ytterligare en fotoresa, till Island.

– Allt fler passar på att lära under semestern; det kan vara matlagningskurser på Sicilien eller fotosafari på Island och i Tanzania, säger Lin Kraft, chef för Temaresor.
– Jag är själv en glad amatör och älskar att få konkreta tips på hur jag kan utvecklas och bli en bättre fotograf.

Under Islandsresan får resenärerna uppleva ”fotogeniska” fiskebyar, fjordar, lavarformationer, vattenfall, gejsrar, flytande isberg i olika nyanser och tusentals sjöfåglar.

– Den isländska naturen är fascinerande och fylld av spännande motiv. Resan går under den ljusaste tiden på året, vilket skapar de bästa förutsättningarna för fotografering, säger Lin Kraft.

Efter dagsturerna och utflykterna med Temas guide är det dags för föreläsningar och ”fotoverkstad” med fotografen Binge Eliasson. Resenären fördjupar sig i bildseende och komposition och hur man bäst utnyttjar och använder den digitala tekniken.

Binge Eliasson är en prisbelönt fotograf som haft flera egna utställningar i Sverige,  Frankrike och Spanien. Han har skrivit artiklar om hur man blir en bättre fotograf i resetidningar och är dessutom en populär föredragshållare för fotografer och studenter på Pittsburg Intsitute of Art i USA.

Fotoresa på Island med Binge Eliasson arrangeras den 7/7, en vecka.
Pris från 20 498:-/person inklusive flyg, del i dubbelrum, frukost, två luncher och sex middagar, inträden, TEMA-guide och fotolärare Binge Eliasson.

Läs mer: http://www.temaresor.se/Resor/Europa/Island/Fotoresa-pa-Island/

Pressbilder:

Pressinformation:
Marie Malmros, Temaresors informationsavdelning: 08-720 74 79.

Temaresor är Nordens största rundresearrangör – och originalet. Den första resan gick till Hornborgasjön i Västergötland 1971. Idag arrangeras resor till världens alla hörn. I programmet finns över 100 olika natur- och kulturresor – vandringsresor, cykelresor, mat- och vinresor, tågresor och många fler. I resans pris ingår alltid samtliga transporter och övernattningar samt de flesta måltider, arrangemang och inträden. Alla resor har skandinavisktalande reseledare, vilka får 4,9 i betyg av resenärerna. Temaresor ingår i Fritidsresegruppen tillsammans med systerbolagen Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge och Danmark, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic.