Nyhet: Nytt hotell trimmar formen på semestern

Nyhet: Nytt hotell trimmar formen på semestern

Pressinformation 2012-12-12

Sommaren 2013 lanserar Fritidsresor Magic Life: koncepthotell för den sportige resenären. Lata stunder i solstolen varvas med bland annat tennis, segling, aerobics och pilates, med priser från 6 300:- för en vecka inklusive flyg, transfer, all inclusive-mat och sporter.

- För träningsintresserade är detta den ultimata semesterformen. Sol-och-bad kombineras med högklassig träning och sporter av alla de slag, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigchef.

På Magic Life finns alltifrån instruktörsledda pass med spinning, zumba och aerobic till mer äventyrliga aktiviteter som segling, vindsurfing och wakeboard. För de som vill träna på egen hand finns välutrustade gym. Nästan allt ingår i resans pris och utbudet varierar något mellan hotellen.

Magic Life finns från sommaren 2013 i Turkiet, Tunisien och på Kos. Till nästa vinter finns planer på en utökad satsning i Egypten.

På Magic Life
All Inclusive, mat och dryck i flera restauranger och barer på hotellområdet
* Internationella barnklubbar med engelsspråkig personal
(Magic Mungo Club 3-6år, Magic Kids klubb, 7-12 år samt Teens Club 13-16 år)
* Kvällsunderhållning med shower, levande musik och klubben Magic Night
* Gratis WiFi i delar på hotellområdet
* Tennis
* Bordtennis
* Strandvolleyboll
* Boccia
* Vattenpolo
* Montainbikecykling
* Minifotboll
* Ryggträning
* Pilates
* Zumba, på Belek Imperial
* Stretching
* Massage (mot kostnad)
* Sauna/bastu (mot kostnad)
* Jazzucci (mot kostnad)
* Skönhetsbehandling (mot kostnad)
* Aerobic
* Vattengympa
* Box Aerobic
* Dans Aerobic
* Step
* Stavgång
* Spinning
* Salsa & danskurser
* Kanoter
* Topcat Katamaran, på Africana Imperial och Belek Imperial (seglingsvana ett måste, lektioner mot kostnad)
* Vindsurfing (vana att vindsurfa ett måste, lektioner mot kostnad)
* Wakeboard, på Africana Imperial och Kemer Imperial
* Utomhusbiograf, på Africana Imperial, Belek Imperial och Kemer Imperial

Läs mer om Magic Life

Pris från 6 298:- per person, del i dubbelrum, åtta dagar med All inclusive på Magic Life Africana Imperial i Tunisien (avresa 27/5 från Landvetter).

För mer information Kontakta Therese Wahlund på 08-720 7434 eller 0709-588 288.

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, cirka 50 000 anställda och resor från 27 länder.