TUI presenterar vinternyhet 2017/18: Direktcharter till Punta Cana

TUI presenterar vinternyhet 2017/18: Direktcharter till Punta Cana

TUI lanserar som enda researrangör i Sverige direktflyg till Punta Cana i Karibien. Programmet innehåller flera All inclusive-hotell med spa, infinitypooler och gourmetrestauranger samt TUI:s exklusiva hotellkoncept RIU.

Nästa vinter kan svenska resenärer resa direkt till Punta Cana i Dominikanska Republiken. TUI:s program startar med en avgång i veckan från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn från och med december till april. Tack vare direktflyg reser TUI:s kunder hit på cirka 10-11 timmar.

- Punta Cana är ett nytt spännande resmål i det exotiska Karibien. Här omges man av vita stränder, vajande palmer och turkosblått vatten. Det idealiska klimatet och de intressanta sevärdheterna gör Punta Cana till en av våra mest spännande nyheter nästa år, säger Leyla Öfwerström, informatör på TUI i Sverige.

Temperaturen på resmålet ligger på runt 25-30 grader under vintermånaderna, och för den som vill gör annat än att sola och bada finns det spännande utflyktsmöjligheter - bland annat till huvudstaden Santo Domingo med världsarvsklassade kolonialkvarter. Därtill är resmålet idealiskt för den som vill golfa, katamaransegla eller prova på djuphavsfiske.

TUI:s resor till Punta Cana släpps till försäljning den 15 december 2016. För mer information TUI:s resor till Punta Cana, och för att göra en intresseanmälan, besök: tui.se/inspiration/paxa-din-plats-till-punta-cana eller klicka här.

Fakta TUI:s Punta Cana 17/18:

• Totalt 9 hotell från TTT till TTTTT+. Däribland fem RIU-hotell: hotellkonceptet som alltid får höga kundbetyg, samt ett TUI Sensatori-hotell: TUI:s lyxigaste koncept, med högsta klass, som alltid har spa, fitnesspass och minst fyra gourmetrestauranger
  • Försäljningen startar i december 2016
  • Resorna går från:

Stockholm: varannan torsdag mellan 21 december 2017 till och med 12 april 2018

Göteborg: varannan måndag mellan 25 december 20117 till och med 2 april 2018

Köpenhamn: varannan fredag mellan 22 december2017 till och med 30 mars 2018

Prisexempel:

ca 11998:- för två veckor på RIU Naiboa TTT+, med All-inklusive från Stockholm/Arlanda, mellan 29/3-12/4 2018.

Pressbilder:

För mer information:

Leyla Öfwerström, informatör på TUI: 08-720 73 17, leyla.ofwerstrom@tui.se

TUI Nordic är med en marknadsandel på 20 procent den största aktören på den nordiska resemarknaden. Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. TUI Nordic består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens ledande turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Koncernen är baserad i Tyskland och TUI Groups aktie är med i både FTSE 100 index, som är ledande på Londonbörsen och Tyska MDax. Under det finansiella året 2014/15 noterade TUI Group en omsättning om €20bn och ett operativt resultat om €1069m. TUI Group har 76 000 anställda i 130 länder och erbjuder sina cirka 20 miljoner kunder heltäckande service från bokning till hemkomst. TUI täcker med sin verksamhet hela den turistiska värdekedjan, vilket innefattar ledande researrangörer 1,800 resebyråer i Europa, sex flygbolag med mer än 130 medium- och långdistansflygmaskiner, mer än 300 gruppägda hotell däribland RIU och Robinson. Med kryssningsfartyg som MS Europa och lyxkryssningsfartyget MS Europa 2, TUI Cruises “Mein Schiff” flottan och fartyg under varumärket Thomson Cruises i Storbritannien så är TUI väl positionerat på den starkt växande kryssningsmarknaden. Globalt ansvarför hållbar ekonomi, ekologi och social verksamhet är grundläggande i vår företagskultur. Som den enda turistgruppen i världen är TUI är medlemmar av FNs Global Compact. Samtidigt är koncernen listad på välrenommerade Dow Jones Sustainability Indices (DJSI). TUI hette fram till den 1 november 2016 Fritidsresor.